Truckwash 1 Group integreert digitale buitenreclame in haar marketing
Truckwash-1-Group- marketing

Truckwash 1 Group integreert digitale buitenreclame in haar marketing

Truchwash 1 Group maakt zichzelf duidelijk zichtbaar in en rondom de gemeente Roosendaal doormiddel van digitale buitenreclame. De vrachtwagenwasstraat vergroot haar naamsbekendheid en speelt in op hun doelgroep om klanten te werven. Truckwash 1 Group vertelt ons hoe zij dit doen en welke rol digitale buitenreclame hier in speelt.

‘Over het algemeen zijn vrachtwagenwasstraten niet zo zichtbaar,’ vertelt Johannes Snoek ons, CEO en mede-eigenaar van Truckwash 1 Group. ‘Daar wilde ik graag verandering in brengen. Toen ik zag dat er digitale billboards werden geplaatst in Roosendaal, heb ik contact opgenomen met Bereik. Zodoende ben ik gestart met adverteren. Ik wilde graag op de digitale billboards zichtbaar zijn. Deze digitale schermen zijn opvallender dan een standaard bord. Daarbij kun je spelen met je uitingen en snel schakelen’.

Toen Bereik besloot een reclamemast te bouwen langs de A17, ter hoogte van Roosendaal, gaf Truckwash aan ook daar hun reclame-uitingen te willen tonen. ‘De keuze om ook te gaan adverteren op de digitale reclamemast langs de A17 was voor ons vrij eenvoudig. Op de snelweg rijdt meer vrachtverkeer, dat is onze doelgroep’.

Doel van digitale buitenreclame

Truckwash startte met digitale buitenreclame om meer naamsbekendheid te genereren. Later gingen ze de billboards ook inzetten voor het werven van personeel en is het steeds meer een medium geworden dat bijdraagt aan de marketingactiviteiten van de vrachtwagenwasstraat.

‘In september 2020 zijn we gefuseerd met een andere partij waardoor wij toen ineens zeven locaties hadden.
Laatst hebben we de 8e locatie Truckwash 1 Maasvlakte mogen toevoegen aan ons netwerk. Verder zijn we binnen Truckwash bezig geweest met onze re-branding. Dit hebben we ook meegenomen in onze reclame-uitingen op de digitale billboards’.

Inspelen op het moment van de dag

Bij Bereik is digitale buitenreclame een flexibel medium waarbij je goed kunt inspelen op de gemoedstoestand van je doelgroep en het moment van de dag. ‘Wij maken gebruik van verschillende tijdssloten waarin we telkens andere reclame-uitingen communiceren of inspelen op bepaalde dagen. Uiteraard proberen we op deze manier de chauffeurs van vrachtwagens naar onze wasstraat te trekken, zodat hij weer met een schone wagen verder kan,’ vertelt Johannes

Naast het wassen van vrachtwagens zijn ook onder andere bestelbussen, campers, trekkers of personenauto’s welkom. De onderneming kan gemakkelijk inspelen op deze verschillendedoelgroepen.

‘Wij maken gebruik van verschillende tijdssloten waarin we telkens andere reclame-uitingen communiceren of inspelen op bepaalde dagen’.

‘Voorheen planden we alle uitingen zelf in, maar door tijdgebrek laat ik dit nu liever aan de medewerkers van Bereik over. Dat verloopt helemaal goed’.

Een mooie aanvulling

‘In onze branche moeten we het vooral hebben van mond op mond reclame,’ vertelt Johannes. ‘Of de digitale buitenreclame campagne ons klanten opgeleverd heeft, hebben we niet kunnen meten. We zien het als een mooie aanvulling dat bijdraagt aan onze naamsbekendheid,’ sluit Johannes af.

Bereik je doelgroep

Wil jij net als Truckwash 1 Group inspelen op het moment van de dag en zo nóg relevanter onder de aandacht komen bij je doelgroep? Laat het ons weten, dan denken we graag met je mee over de mogelijkheden. Neem contact met ons op via de website, bel naar: 010 – 503 00 29 of kom in contact door te mailen naar: info@bereik.nl.

Meer klantverhalen lezen?