ACHT REDENEN WAAROM BUITENRECLAME GOED WERKT

Maak impact

met Digitale buitenreclame  van Bereik

De afgelopen jaren lijkt het vooral te draaien om online advertising. Continue zijn we op zoek naar nieuwe kansen op online gebied, dat ook nog eens gepaard gaat met een enorme concurrentie. Maar dat betekent natuurlijk niet dat andere vormen van reclame minder belangrijk zijn geworden. Buitenreclame is ook nog steeds één van de snelst groeiende reclamevormen. Dat is natuurlijk ook niet zo gek, als je je bedenkt dat dit de manier is om alsnog de doelgroep te bereiken wanneer zij even offline zijn. Maar wat maakt buitenreclame nu zo effectief? Op deze pagina vertellen we je graag meer door middel van acht redenen.

Het IS ONDERDEEL VAN HET STRAATBEELD

Buitenreclame is misschien wel de oudste vorm van reclame maken. De oude Grieken en Romeinen maakten al gebruik van buitenreclame. Het werd ingezet om grote evenementen aan te kondigen, maar ook probeerden ze via buitenreclame hun koopwaar of diensten aan de man te brengen. Vandaag de dag is buitenreclame niet meer weg te denken uit het straatbeeld. In Nederland zijn er vrijwel geen richtlijnen voor buitenreclame en heb je dus relatief veel vrijheid in hoe je een boodschap wilt overbrengen.

MAAKT BLIJVENDE INDRUK

Met reclame buiten de deur ontstaat de mogelijkheid om een blijvende indruk te maken op je doelgroep. Vandaag de dag is buitenreclame ook steeds meer digitaal, waardoor je de doelgroep nog beter kunt aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan een boodschap dat afgestemd is op de locatie, het weer of het tijdstip van de dag. Zo kun je in de ochtend een andere boodschap promoten dan in de middag. Wanneer visuele indrukken op de juiste plaats en het juiste moment worden aangeboden levert dat ontzettend goede resultaten op. Mensen praten er over van mond tot mond en op social media en zoeken ook op hun smartphone direct naar meer resultaten. Buitenreclame werkt op deze manier versterkend.

HEEFT EEN GROOT BEREIK

Er is veel onderzoek gedaan naar het bereik van buitenreclame. Hieruit is gebleken dat dit bereik zeer groot is. De buitenreclame heeft vaak een strategische plek, zodat het gezien wordt door zoveel mogelijk mensen. Hierdoor is het aannemelijk dat buitenreclame een groot bereik heeft.

BRENGT BOODSCHAP BIJ DOELGROEP

Het voordeel van het digitale buitenreclame is dat je op heel veel factoren kunt inspelen. Zo kun je op eenvoudige wijze de boodschap bij de doelgroep brengen door op hele specifieke locaties te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan adverteren langs toegangswegen tot bepaalde gemeentes, langs snelwegen of richting industriererrein. Dan kun je op dat soort plekken aanwezig zijn met buitenreclame.

IS INNOVEREND

Hoewel een reclamebord buiten al eeuwenlang wordt gebruikt, gaat deze ook met zijn tijd mee. Vandaag de dag behoort digitale buitenreclame ook tot de mogelijkheden. Sterker nog, Bereik beschikt alleen maar over de digitale varriant van buitenreclame. Met deze nieuwe digitale mogelijkheden en toepassingen nemen de conversiemogelijkheden van buitenreclames nog altijd toe. Promoot gemakkelijk een nieuwe vacature, trek de aandacht met bewegend beeld of speel gemakkelijk in op themadagen, het weer en dagdelen. Liever een datagedreve campagne opzetten? Ook dat is mogelijk. Hiermee is buitenreclame zeker niet op zijn retour, maar wordt het juist alleen maar meer populair.

KENT GEEN ADBLOCKERS

Een reclamebord dat buiten staat heeft als grootste voordeel dat ze in de openlucht staan. Hierdoor kan de consument niet om de buitenreclame heen. Dit is met reclame op internet wel anders. Bijna 20% van de Nederlandse consumenten gebruikt een adblocker op de laptop en of telefoon, waardoor de meeste reclame niet wordt weergegeven. Hierdoor loop je online als adverteerder een grote groep mensen mis, maar deze mensen kun je met een reclamebord dat buiten staat welbereiken.

SPEELT IN OP TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

Met digitale buitenreclame speel je eenvoudig in op trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op jouw digitale reclame uitingen. Zo kan je jouw reclame gemakkelijk aanpassen aan bijvoorbeeld het weer, speciale feestdag of unieke actie. Met ons handige online systeem ‘MijnBereik’ kan je dit zelf doen wanneer het jou uitkomt. Zo kun je digitale buitenreclame gedurende de dag aanpassen op basis van ontwikkelingen en trends of dit van te voren inplannen.

IS GEMAKKELIJK CROSSMEDIAAL TE MAKEN

Crossmedialiteit klinkt ingewikkelder dan het is. Crossmediaal betekent dat een mediaboodschap via diverse media naar buiten wordt gebracht. Denk aan een digitaal reclamebord voor buiten, een banner voor op de website of een digitale abri binnen een gemeenten. Zo kan de boodschap via diverse kanalen de doelgroep bereiken. Hierdoor heb je een grotere kans dat de doelgroep de boodschap ziet en daarbij kunnen ze de boodschap ook herhaaldelijk onder ogen komen, waardoor deze beter blijft hangen. Daarnaast kan crossmedialiteit elkaar versterken.

Meer weten over de mogelijkheden?

Nu duidelijk is waarom (digitale) buitenreclame effectief is, helpen wij je van Bereik graag verder om het grote publiek te bereiken. Of je nu naamsbekendheid wilt verhogen of op zoek bent naar nieuw personeel? Wanneer je weet wie je wilt bereiken en waar je dit wilt doen kunnen we dit samen mogelijk maken.

Bereik denkt graag met je mee over het opzetten van een effectieve reclamecampagne. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden zetten we samen een mooie reclamecampagne neer. Neem contact met ons om de buitenreclame kosten en mogelijkheden te bespreken door te mailen of te bellen naar: 010-503 00 29.

Ook interessant: