Zeven redenen waarom buitenreclame goed werkt

Maak impact met Digitale buitenreclame 

Het gaat de afgelopen jaren vooral over online advertising, daar liggen de nieuwe kansen en knokt iedereen keihard voor hun bestaansrecht. Dat betekent natuurlijk niet dat andere advertentie vormen niet meer belangrijk zijn. Digitale buitenreclame is daar één van.

In de loop der jaren is de marktwaarde van buitenreclame nauwelijks veranderd. Sterker nog, deze stijgt! Op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat reclame buitenshuis net zo belangrijk is als de reclame online. Maar hoe komt het toch dat buitenreclame zo goed werkt? Hieronder vind je zeven redenen.

Het IS ONDERDEEL VAN HET STRAATBEELD

Mensen gewend aan buitenreclame in het straatbeeld. Al sinds de tijd van de Grieken en Romeinen gebruikten ambachts- en verkooplieden reclameborden om hun koopwaar of diensten aan de man te brengen. Sommige mensen vinden reclames op het internet of de televisie weleens teveel van het goede, maar over buitenreclames wordt zelden geklaagd. De consument heeft er dus eigenlijk helemaal geen last van.

MAAKT EEN BLIJVENDE INDRUK

Met reclame buiten de deur ontstaat de mogelijkheid om een blijvende indruk te maken op de doelgroep. Wanneer visuele indrukken op de juiste plaats en het juiste moment worden aangeboden levert dat ontzettend goede resultaten op. Mensen praten er over van mond tot mond en op social media en zoeken ook op hun smartphone direct naar meer resultaten.

HEEFT EEN GROOT BEREIK

Er is veel onderzoek gedaan naar het bereik van buitenreclame. Hieruit is gebleken dat dit bereik zeer groot is. De borden worden veelal geplaatst op plekken waar veel mensen passeren en daardoor lopen de aantallen hoog op.

KENT GEEN ADBLOCKERS

Het klinkt erg simpel, maar dit is een belangrijk voordeel van reclameborden die consumenten in de open lucht tegenkomen. Bijna 20% van de Nederlandse consumenten gebruikt namelijk een ad-blocker wanneer zij surfen op het internet. Dat is een stukje software dat er automatisch voor zorgt dat reclames op websites niet worden weergegeven. De adverteerder loopt dus standaard al een hele grote groep mensen mis. Met buitenreclame is dit gelukkig niet mogelijk. Eenieder die een reclamebord passeert zal het ook daadwerkelijk zien, bewust of onbewust.

IS INNOVEREND

Hoewel reclameborden al eeuwenlang worden gebruikt, is het medium toch flink aan het innoveren. Met nieuwe digitale mogelijkheden en toepassingen nemen de conversiemogelijkheden van buitenreclames nog altijd toe. De reclameborden zijn hoe dan ook nog lang geen verleden tijd.

MAAKT HET MAKKELIJK OM HET JUISTE PUBLIEK TE TREFFEN

Omdat een adverteerder precies weet aan wie hij of zij het product wil aanbieden, kunnen zij daar met reclameborden goed op inspelen. Je kunt aanwezig zijn op de plekken die door jouw doelgroep worden bezocht. Reist de doelgroep vaak met de trein? Dan kunnen borden op treinstations een goede optie zijn.

IS GEMAKKELIJK CROSSMEDIAAL TE MAKEN

Dat klinkt misschien heel ingewikkeld, maar dat is het absoluut niet. Crossmedialiteit betekent slechts dat een mediaboodschap via verschillende media naar buiten wordt gebracht. Hier lenen reclameborden zich erg goed voor. Men ziet bijvoorbeeld een reclame op de televisie of in de krant en komt er vervolgens een tegen via een digitaal reclamebord. Zo wordt het geheugen extra geprikkeld en blijft de boodschap beter hangen.

Nu weet je precies waarom buitenreclame het nog altijd zo goed doet. Bij Bereik helpen we je graag om het grote publiek te bereiken. Wil jij ook je naamsbekendheid verhogen en de volgende stap maken met je bedrijf? Wanneer je weet wie je wilt bereiken en waar je dat wil doen kunnen wij dit samen mogelijk maken. 

Meer weten over de mogelijkheden?

Bereik denkt graag met je mee over het opzetten van een effectieve reclamecampagne. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden zetten we samen een mooie reclamecampagne neer. Neem contact met ons op door te mailen naar info@bereik.nl of te bellen naar: 010-503 00 29.

Ook interessant: