Buitenreclame: 8 redenen waarom het goed werkt

Maak impact

met Digitale buitenreclame  van Bereik

 

De afgelopen jaren lijkt het vooral te draaien om online advertising. Continue zijn we op zoek naar nieuwe kansen op online gebied. Dit gaat ook nog eens gepaard met enorme concurrentie. Maar dat betekent natuurlijk niet dat andere vormen van reclame minder belangrijk zijn geworden. Buitenreclame is nog steeds één van de snelst groeiende reclamevormen. Dat is natuurlijk ook niet zo gek. Vooral als je je bedenkt dat dit de manier is om alsnog de doelgroep te bereiken, wanneer zij even offline zijn. Maar wat maakt buitenreclame nu zo effectief? Op deze pagina vertellen we je graag op basis van 8 redenen waarom een goede buitenreclame strategie effectief is. 

Onderdeel van het straatbeeld

Buitenreclame is misschien wel de oudste vorm van reclame maken. De oude Grieken en Romeinen maakten al gebruik van een reclamebord buiten. Het werd ingezet om grote evenementen aan te kondigen, maar ook probeerden ze via een reclamebord hun koopwaar of diensten aan de man te brengen. Vandaag de dag is buitenreclame niet meer weg te denken uit het straatbeeld. In Nederland zijn er vrijwel geen richtlijnen voor buitenreclame en heb je dus relatief veel vrijheid in hoe je een boodschap wilt overbrengen.

MAAKT BLIJVENDE INDRUK

Met reclame buiten de deur ontstaat de mogelijkheid om een blijvende indruk te maken op je doelgroep. Vandaag de dag is buitenreclame ook steeds meer digitaal, waardoor je de doelgroep nog beter kunt aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan een boodschap dat afgestemd is op de locatie, het weer of het tijdstip van de dag. Zo kun je in de ochtend een andere boodschap promoten dan in de middag. Wanneer visuele indrukken op de juiste plaats en het juiste moment worden aangeboden kom je tot goede resultaten. Mensen praten erover mond tot mond en op social media. Maar ook zoeken ze op hun smartphone direct naar meer informatie over de digitale buitenreclame. Buitenreclame werkt op deze manier versterkend en is goed om mee te nemen in je strategie.

HEEFT EEN GROOT BEREIK

Er is veel onderzoek gedaan naar het bereik van buitenreclame. Het blijkt dat het bereik van een reclamebord buiten zeer groot is. Wanneer buitenreclame op een strategische plek staat wordt het gezien door zoveel mogelijk mensen. Hierdoor is het aannemelijk dat het bereik van buitenreclame aanzienlijk groot is. Ook bij Bereik vind je reclameborden op strategische locaties in Nederland.

BRENGT BOODSCHAP BIJ DOELGROEP

Het voordeel van digitale buitenreclame is dat je op diverse factoren kunt inspelen. Zo kun je op eenvoudige wijze de boodschap bij de doelgroep brengen door op hele specifieke locaties te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan adverteren langs de snelweg of langs toegangswegen tot bepaalde gemeentes of richting industrieterrein. Dan kun je op dat soort plekken aanwezig zijn met buitenreclame.

IS INNOVEREND

Hoewel een reclamebord buiten al eeuwenlang wordt gebruikt, gaat deze ook met zijn tijd mee. Tegenwoordig is behoort digitale buitenreclame ook tot de mogelijkheden. Sterker nog, Bereik beschikt alleen maar over de digitale variant van buitenreclame. Met deze nieuwe digitale mogelijkheden en toepassingen nemen de conversiemogelijkheden van buitenreclame nog altijd toe. Promoot gemakkelijk een nieuwe vacature, trek de aandacht met bewegend beeld of speel gemakkelijk in op themadagen, het weer en dagdelen. Wil je liever een datagedreven campagne opzetten? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Hiermee is buitenreclame zeker niet op zijn retour, maar wordt steeds vaker een belangrijk onderdeel van de strategie.

KENT GEEN ADBLOCKERS

Een reclamebord dat buiten staat heeft als grootste voordeel dat ze in de openlucht staan. Hierdoor kan de consument niet om de buitenreclame heen. Dit is met reclame op het internet wel anders. Bijna 20% van de Nederlandse consumenten gebruikt een adblocker op de laptop en of telefoon, waardoor de meeste reclame niet wordt weergegeven. Hierdoor loop je online als adverteerder een grote groep mensen mis, maar deze mensen kun je met een digitaal reclamebord dat buiten staat wel bereiken.

SPEELT IN OP TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

Met digitale buitenreclame speel je gemakkelijk in op trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op jouw digitale reclame uitingen. Zo kun je jouw reclame gemakkelijk aanpassen aan bijvoorbeeld het weer, een speciale feestdag of een unieke actie. Met ons handige online systeem ‘MijnBereik’ kan je dit zelf doen wanneer het jou uitkomt. Zo kun je digitale buitenreclame gedurende de dag aanpassen op basis van ontwikkelingen en trends of dit van te voren inplannen.

IS GEMAKKELIJK CROSSMEDIAAL TE MAKEN

Crossmedialiteit klinkt ingewikkelder dan het is. Het betekent dat een mediaboodschap via diverse media naar buiten wordt gebracht. Denk aan een digitaal reclamebord voor buiten, een banner voor op de website of een digitale abri binnen een gemeenten. Met een mediamix kan de boodschap via diverse kanalen de doelgroep bereiken. Hierdoor heb je een grotere kans dat de doelgroep de boodschap ziet en daarbij kunnen ze de boodschap ook herhaaldelijk onder ogen komen, waardoor deze beter blijft hangen. Daarnaast kan crossmedialiteit elkaar versterken.

Meer weten over de mogelijkheden?

Nu duidelijk is waarom (digitale) buitenreclame effectief is, helpen wij je van Bereik graag verder om het grote publiek te bereiken. Of je nu naamsbekendheid wilt verhogen of op zoek bent naar nieuw personeel? Wanneer je weet wie je wilt bereiken en waar je dit wilt doen kunnen we dit samen mogelijk maken.

Bereik denkt graag met je mee over het opzetten van een effectieve reclamecampagne. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden zetten we samen een mooie reclamecampagne neer. Neem contact met ons om de buitenreclame kosten en mogelijkheden te bespreken door te mailen of te bellen naar: 010-503 00 29.

Ook interessant:

Meest gestelde vragen:

Met een reclamebord buiten de deur maak je een blijvende indruk op je doelgroep. Daarnaast is buitenreclame ook steeds meer digitaal, waardoor je nog beter kunt inspelen op de doelgroep. Denk aan een reclameboodschap die afgestemd is op het weer, de locatie of op het tijdstip van de dag.

Buitenreclame is in tegenstelling van online reclame minder opdringerig. Via buitenreclame kun je een grote hoeveelheid mensen bereiken op een natuurlijke manier. Mensen kunnen een reclamebord immers niet uit het straatbeeld vegen. Buitenreclame is onderdeel van het straatbeeld en springt niet opeens voor je neus zoals een banner op internet wel doet. De effectiviteit van buitenreclame zit dus vooral in dat een grote hoeveelheid mensen bewust en onbewust de reclameboodschap meekrijgen. Bovendien bereik je met buitenreclame ook de mensen die eventjes offline zijn.

 

De kosten van een digitale buitenreclame campagne bij Bereik zijn afhankelijk van: de duur van de campagne, de locatie(s) waarop je zichtbaar wilt zijn, hoeveel je zichtbaar wilt zijn en wie de reclame-uiting ontwerpt. Vraag vrijblijvend een offerte aan, zo weet je precies hoeveel jouw buitenreclame kost.

De reclameborden van Bereik kunnen onderling verschillen van elkaar. Om de hoogst mogelijke beeldkwaliteit te kunnen waarborgen zijn de aanleverspecificaties van een reclamebord per locatie uiteen gezet. Voldoet je aangeleverde materiaal voor de digitale buitenreclame, dan kunnen wij direct overgaan tot het plaatsen. Is het nog niet helemaal goed gegaan? Dan helpen wij je uiteraard graag verder voor het beste eindresultaat.

Wil je ook graag buitenreclame in je strategie meenemen? Maar heb je helaas geen grafisch vormgever in huis? Maak dan gebruik van van de ontwerpservice van Bereik. Zo maken we samen met jou en onze grafische vormgever doeltreffend beeldmateriaal voor digitale buitenreclame die in lijn zijn met jouw marketing- en communicatiedoelstellingen.