Buitenreclame

buitenreclame

 

Zeven redenen waarom buitenreclame goed werkt!

Het gaat de afgelopen jaren vooral over online advertising. Daar liggen de nieuwe kansen en knokt iedereen keihard voor hun bestaansrecht. Terwijl sommige vormen van adverteren naar aanleiding daarvan ten onder zijn gegaan, is de marktwaarde van buitenreclame nauwelijks verandert. Sterker nog, deze stijgt! Op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat de reclame buitenshuis wellicht net zo belangrijk is als de reclame online. Maar hoe komt het toch dat buitenreclame zo goed werkt? Hieronder vind je zeven redenen. Deze vorm van reclame:

 

Is onderdeel van het straatbeeld

Mensen zijn heel erg gewend aan buitenreclame in het straatbeeld. Al sinds de tijd van de Grieken en Romeinen gebruikten ambachts- en verkooplieden reclameborden om hun koopwaar of diensten mee aan de man te brengen. Sommige mensen vinden reclames op het internet of de televisie weleens teveel van het goede, maar over buitenreclames wordt zelden geklaagd. De consument heeft er dus eigenlijk helemaal geen last van.

 

Kent geen adblockers

Het klinkt erg simpel, maar dit is een belangrijk voordeel van reclameborden die consumenten in de open lucht tegenkomen. Bijna 20% van de Nederlandse consumenten gebruikt namelijk een ad-blocker wanneer zij surfen op het internet. Dat is een stukje software dat er automatisch voor zorgt dat reclames op websites niet worden weergegeven. De adverteerder loopt dus standaard al een hele grote groep mensen mis. Met buitenreclameborden is dit gelukkig niet mogelijk. Eenieder die een reclamebord passeert zal het ook daadwerkelijk zien.

 

 

BEKIJK ONZE LOCATIES >

 

 

Heeft een groot bereik

Er is veel onderzoek gedaan naar het bereik van reclames buiten. Hieruit is gebleken dat dit bereik zeer groot is. De borden worden veelal geplaatst op plekken waar veel mensen passeren en daardoor lopen de aantallen hoog op.

 

Maakt het makkelijk om het juiste publiek te treffen

Omdat een adverteerder precies weet aan wie hij of zij het product wil aanbieden, kunnen zij daar met reclameborden goed op inspelen. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat wanneer zij vrouwen die graag winkelen willen benaderen, hun borden in winkelcentra en winkelstraten worden geplaatst. Reist de doelgroep vaak met de trein? Dan kunnen borden op treinstations een goede optie zijn.

 

Maakt een blijvende indruk

Met reclame buiten de deur ontstaat de mogelijkheid om een blijvende indruk te maken op de doelgroep. Wanneer visuele indrukken op de juiste plaats en het juiste moment worden aangeboden levert dat ontzettend goede resultaten op. Mensen praten er over van mond tot mond en op social media en zoeken ook op hun smartphone direct naar meer resultaten. Er is zelfs geen enkele andere vorm van reclame die meer zoekresultaten oplevert.

 

Is innoverend

Hoewel reclameborden al eeuwenlang worden gebruikt, is het medium toch flink aan het innoveren. Met nieuwe digitale mogelijkheden en toepassingen nemen de conversiemogelijkheden van buitenreclames nog altijd toe. Wat dacht je bijvoorbeeld van de uitvinding van de QR code, waarmee consumenten direct met hun smartphone een uiting kunnen scannen om zo meer informatie te vinden in een handomdraai. Door de verdere digitalisering wordt het in de toekomst tevens mogelijk om bijvoorbeeld 3D beeld op de borden aan te brengen. De reclameborden zijn hoe dan ook nog lang geen verleden tijd.

 

Is gemakkelijk crossmediaal te maken

Dat klinkt misschien heel ingewikkeld, maar dat is het absoluut niet. Crossmedialiteit betekent slechts dat een mediaboodschap via verschillende media naar buiten wordt gebracht. Hier lenen reclameborden buiten zich erg goed voor. Men ziet bijvoorbeeld een reclame op de televisie of in de krant en komt er vervolgens een toevoeging op tegen bij een reclamebord. Zo wordt het geheugen extra geprikkeld en blijft de boodschap beter hangen.

 

Wilt u ook buiten adverteren?

Nu weet je precies waarom buitenshuis advertenties het nog altijd zo goed doen. Bij Bereik helpen we je graag om het grote publiek te bereiken. Wil jij ook je naamsbekendheid verhogen en de volgende stap maken met je bedrijf? Wanneer je weet wie je wil bereiken en waar je dat wil doen kunnen we dit samen mogelijk maken. Je kunt altijd contact met ons opnemen om een offerte op te laten maken of al je vragen te stellen. We helpen je graag verder.

 

 

VRIJBLIJVENDE OFFERTE >