Hoe trek je de maximale aandacht? | Inzet mediamix
Black & White - fitter worden

Mediamix: voor een maximaal bereik van je doelgroep

Een mediamix vormt een belangrijk onderdeel van marketing en adverteren. Wanneer je de maximale aandacht wilt trekken voor je bedrijf en een groot deel van je doelgroep wilt bereiken: kies dan voor een mediamix. Op deze pagina vertellen we je graag meer over de inzet van mediamix. 

Wat is een mediamix?

Met een mediamix, dat ook wel marketingmix wordt genoemd, combineer je diverse communicatiemethodes om je (potentiële) doelgroep te bereiken. Bij een mediamix spelen product, promotie, prijs plaats en personeel een belangrijke rol. Bij een mediamix wordt rekening gehouden dat er meerdere manieren zijn waarop een product of dienst de doelgroep kan bereiken. Niet alleen via traditionele advertenties in de krant, maar ook via social media, digitaal adverteren en de e-mail. Voor een effectieve mediamix strategie is het dus belangrijk de volgende vijf punten te begrijpen:

  1. Product
  2. Promotie
  3. Prijs
  4. Plaats
  5. Personeel


Product

Hier gaat het om het product of de dienst die jij als bedrijf verkoopt of aanbiedt. Een belangrijk aspect van is het onderscheid vermogen van het product in vergelijking met soortgelijke producten of diensten.

Promotie

Promotie, zoals adverteren op billboards, public relations en andere manieren om je boodschap over te brengen bij je doelgroep, is minstens zo belangrijk. Hoe jij je product in de markt positioneert bepaald namelijk grotendeels wie jij gaat bereiken. Als het gaat om adverteren, is voor veel merken de mediamix van traditionele en digitale media het meest effectief.

Prijs

Bij prijs gaat het uiteraard om de prijs die je gaat hanteren voor het product of de dienst, maar daar blijft het niet alleen bij. Hier moet je ook stilstaan bij de prijs in relatie tot de doelgroep. Hogere prijzen betekent vaak een kleinere doelgroep, maar wel een met meer bestedingsruimte. Lagere prijzen betekent vaak een grotere doelgroep, maar wel met minder bestedingsruimte. Ook betaalmethodes, -voorwaarden en eventuele kortingen vallen onder de prijs.

Plaats

Bij plaats draait alles om het op het juiste moment afleveren van het product of dienst bij een klant. Of dit nou op een billboard is langs de weg of waar jouw doelgroep zich ook bevindt. Bij plaats denk je na over waar jouw boodschap gezien wordt.

Personeel

Personeel is natuurlijk onmisbaar. Bij personeel of personeelsbeleid wordt meestal gedacht aan kwaliteit en klantvriendelijkheid van de werknemers en dat is natuurlijk een onderdeel. Personeel is echter nog breder. Ook kennis en kunde spelen hierin een belangrijke rol. Wil jouw personeel graag sparren of besteed je activiteiten liever uit? Dan kan je altijd bij de ontwerpservice van Bereik terecht.

Wil jij de maximale aandacht trekken voor je bedrijf en een zo groot mogelijk deel van je doelgroep bereiken? Dan is het verstandig om een zo compleet mogelijke mediamix in te zetten. Een mediamix bereik je door via verschillende mediatypes je boodschap te verkondigen. Dit kunnen zowel online- als offline kanalen zijn. Hiermee zorg je ervoor dat jouw doelgroep je overal tegenkomt. Bijvoorbeeld op social media, in de lokale krant of op een digitaal billboard langs de weg.

Waarom is een mediamix zo effectief?

Door je boodschap via een mix van diverse media te verspreiden, vergroot je de kans dat je jouw doelgroep ook daadwerkelijk bereikt. Mensen die in de auto zitten of buiten lopen kun je op dat moment gemakkelijker bereiken met een billboard campagne dan met een social media advertentie. De meeste mensen zijn op meerdere kanalen actief, waardoor de kans groot is dat je iemand meerdere keren bereikt. Door meerdere keren in contact te komen met je doelgroep blijft de boodschap beter hangen, bewust of onbewust. Op den duur kan dit een verandering in houding en gedrag als gevolg hebben. Kortom: met de inzet van een mediamix zorg je voor een hoger bereik en een maximaal effect.

De digitale billboards van Bereik staan op verschillende locaties en bereiken wekelijks een hoog aantal passanten. Zo is er altijd wel een billboard die jouw doelgroep bereikt. Of je nu laat zien waar je gevestigd bent, een weekaanbieding promoot of een evenement een boost geeft. Met de inzet van de digitale variant van buitenreclame is je boodschap altijd up-to-date en wissel je gemakkelijk van uiting. Pas je boodschap aan en speel bijvoorbeeld in op het moment van de dag of het huidige weer. 

Met de digitale billboards van Bereik in je mediamix kom je dus niet alleen vaker in beeld bij je doelgroep, je kunt ook nog eens gemakkelijk inspelen op de gemoedstoestand van jouw (potentiële) klanten.

Een mooie stap naar het verkrijgen van de maximale aandacht voor jouw organisatie!

De kracht van billboard in je mediamix

Welke kanalen je toepast in je mediamix is afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt. Is jouw doelgroep veel onderweg? Of zijn ze actief in een bepaalde regio of gemeente? Dan is het interessant om digitale buitenreclame toe te voegen aan je mediamix.

Met de digitale billboards van Bereik staan we op verschillende locaties en bereiken we wekelijks een hoog aantal passanten. Zo is er altijd wel een billboard die jouw doelgroep bereikt. Of je nu laat zien waar je gevestigd bent, een weekaanbieding promoot of een evenement een boost geeft. Met de inzet van digitale billboards in de vorm van buitenreclame is je boodschap altijd up-to-date en wissel je gemakkelijk van reclame-uiting. Pas je boodschap aan en speel bijvoorbeeld in op het moment van de dag of het huidige weer. Ook kun je inspelen op de gemoedstoestand van jouw doelgroep.

Kortom: met de digitale billboards van Bereik in je mediamix kom je vaker in beeld bij je doelgroep en is het een mooie stap naar het verkrijgen van de maximale aandacht voor jouw organisatie!

Digitale billboards toevoegen aan je mediamix

Ben je benieuwd hoe je digitale billboards kunt toevoegen aan jouw mediamix? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de website of bel naar: 010 – 503 00 29. We helpen je graag verder! 

Zin in Meer inspiratie?