Vergroot uw bereik met out of home reclame

out of home reclame

 

Wilt u meer klanten werven? Zoekt u naar een effectieve manier om uw bereik te vergroten? Dan is  out of home reclame dé oplossing voor u. De meeste out of home reclame (of buitenreclame) is namelijk gericht op meer naamsbekendheid genereren of een bepaalde campagne beter onder de aandacht brengen. Hiermee kunt u op een effectieve manier een grote groep mensen bereiken in een mum van tijd. Wilt u hier meer over weten? Lees dan snel verder!

 

Wat is out of home reclame?

Onder out of home reclame vallen alle reclame-uitingen die een klant buitenshuis kan tegenkomen. Bij deze vorm van adverteren gaat het vaak om plaatsen die in de openbare ruimte zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel voorbijgangers zijn. Kortom, out of home adverteren is een van de meest ideale manieren om veel potentiële klanten te bereiken.

 

Vrijblijvende offerte aanvragen >

 

 

Wat zijn de voordelen?

In een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, blijft out of home reclame overeind staan. Ondanks dat mensen een druk leven hebben, komt iedereen toch een keer buiten. Ze gaan naar school, werk of naar de sportschool toe en door de routes die ze afleggen, komen ze regelmatig in aanraking met diverse buitenreclame. Dit is dan ook precies de reden waarom buitenreclame zo een krachtig middel is.

 

Op élk moment zichtbaar

Daarnaast kan out of home reclame 24/7 worden uitgezonden. Het maakt dus niet uit of het ’s nachts, ’s ochtends of ’s avonds is: deze vorm van reclame is áltijd zichtbaar. Dit is vooral ideaal wanneer u mikt op een goede top of mind awareness bij uw doelgroep. Ook versterkt buitenreclame de inzet van andere media. Het zit namelijk zo dat out of home reclame in combinatie met andere media, zoals social media, ervoor kan zorgen dat er nog meer mensen praten over uw campagne.

 

Blijvende indrukken

Wanneer een boodschap op het juiste moment én op een strategische plek wordt geplaatst, is de kans aanzienlijk groot dat dit zorgt voor een blijvende indruk. Hierdoor kunt u uw bedrijf een betere plaatsing geven in het hoofd van uw potentiële doelgroep. Deze associaties zorgen er namelijk voor dat uw boodschap sterk blijft hangen in het kader van top of mind awareness.

 

Enkele voorbeelden

Enkele voorbeelden van out of home marketing zijn reclameborden, billboards langs de snelweg en uithangborden van winkels. Ook zijn reclame-uitingen op stations en luchthavens zeer efficiënt om een grote groep te bereiken. Op plaatsen zoals wachtruimtes en wachtkamers worden vaak posters opgehangen met een reclameboodschap. Dit is vooral handig omdat hier dagelijks veel mensen zitten te wachten en zoeken naar tijd om te doden. In deze situaties is het erg aannemelijk dat de boodschap aandachtig wordt gelezen én onthouden.

 

Enkele statistieken

Out of home reclame werd een lange tijd beschouwd als ‘voor erbij’ en niet als iets primairs. Diverse onderzoeken wijzen echter uit dat wanneer online campagnes worden gecombineerd met buitenreclame er meer méér verkopen worden gerealiseerd. Bij het moment van plaatsen is er berekend dat 1,8% meer verkopen plaatsvinden. Na enkele weken zelfs 3,5%. Dit is vooral ideaal wanneer u op zoek bent naar meer conversies in uw marketingstrategie.

 

Maakt u al gebruik van buitenreclame?

Wilt u uw bereik vergroten en zoekt u hiervoor naar de perfecte oplossing? Dan is buitenreclame of out of home reclame de beste oplossing om uw campagne naar een nieuw niveau te brengen. Hierdoor kunt u namelijk veel meer mensen bereiken en aantrekken op uw website. Dit kan op zijn beurt weer leiden naar meer conversies. Wilt u gebruik maken van out of home reclame? Doe dit dan met Bereik!