Vergroot uw bereik met out of home reclame

Digital Out Of Home
Reclame

Wilt u meer klanten werven? Zoekt u naar een effectieve manier om uw bereik te vergroten? Dan is  out of home reclame dé oplossing voor u. De meeste out of home reclame (of buitenreclame) is namelijk gericht op meer naamsbekendheid genereren of een bepaalde campagne beter onder de aandacht brengen. Hiermee kunt u op een effectieve manier een grote groep mensen bereiken in een mum van tijd. Wilt u hier meer over weten? Lees dan snel verder!

out of home reclame

Wat is out of home reclame?

Onder out of home reclame vallen alle reclame-uitingen die een klant buitenshuis kan tegenkomen. Bij deze vorm van adverteren gaat het vaak om plaatsen die in de openbare ruimte zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel voorbijgangers zijn. Kortom, out of home adverteren is een van de meest ideale manieren om veel potentiële klanten te bereiken.

Wat zijn de voordelen?

In een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, blijft out of home reclame overeind staan. Ondanks dat mensen een druk leven hebben, komt iedereen toch een keer buiten. Ze gaan naar school, werk of naar de sportschool toe en door de routes die ze afleggen, komen ze regelmatig in aanraking met diverse buitenreclame. Dit is dan ook precies de reden waarom buitenreclame zo een krachtig middel is.

 

1. Op élk moment zichtbaar

Daarnaast kan out of home reclame 24/7 worden uitgezonden. Het maakt dus niet uit of het ’s nachts, ’s ochtends of ’s avonds is: deze vorm van reclame is áltijd zichtbaar. Dit is vooral ideaal wanneer u mikt op een goede top of mind awareness bij uw doelgroep. Ook versterkt buitenreclame de inzet van andere media. Het zit namelijk zo dat out of home reclame in combinatie met andere media, zoals social media, ervoor kan zorgen dat er nog meer mensen praten over uw campagne.

 

2. Blijvende indrukken

Wanneer een boodschap op het juiste moment én op een strategische plek wordt geplaatst, is de kans aanzienlijk groot dat dit zorgt voor een blijvende indruk. Hierdoor kunt u uw bedrijf een betere plaatsing geven in het hoofd van uw potentiële doelgroep. Deze associaties zorgen er namelijk voor dat uw boodschap sterk blijft hangen in het kader van top of mind awareness.

 

3. Enkele voorbeelden

Enkele voorbeelden van out of home marketing zijn reclameborden, billboards langs de snelweg en uithangborden van winkels. Ook zijn reclame-uitingen op stations en luchthavens zeer efficiënt om een grote groep te bereiken. Op plaatsen zoals wachtruimtes en wachtkamers worden vaak posters opgehangen met een reclameboodschap. Dit is vooral handig omdat hier dagelijks veel mensen zitten te wachten en zoeken naar tijd om te doden. In deze situaties is het erg aannemelijk dat de boodschap aandachtig wordt gelezen én onthouden.

 

4. Enkele statistieken

Out of home reclame werd een lange tijd beschouwd als ‘voor erbij’ en niet als iets primairs. Diverse onderzoeken wijzen echter uit dat wanneer online campagnes worden gecombineerd met buitenreclame er meer méér verkopen worden gerealiseerd. Bij het moment van plaatsen is er berekend dat 1,8% meer verkopen plaatsvinden. Na enkele weken zelfs 3,5%. Dit is vooral ideaal wanneer u op zoek bent naar meer conversies in uw marketingstrategie.

MAAK IMPACT
MET Buitenreclame

Wilt u uw bereik vergroten en zoekt u hiervoor naar de perfecte oplossing? Dan is buitenreclame of out of home reclame de beste oplossing om uw campagne naar een nieuw niveau te brengen. Hierdoor kunt u namelijk veel meer mensen bereiken en aantrekken op uw website. Dit kan op zijn beurt weer leiden naar meer conversies. Wilt u gebruik maken van out of home reclame? Doe dit dan met Bereik! Bekijk hieronder onze locaties of neem contact met ons op.

 

  • Alles
  • Artikelen
  • Blog
  • Nieuws
  • Vacatures

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Mogelijk Vastgoedfinancieringen startte verschillende buitenreclame campagnes bij Bereik. We vroegen aan Annemieke Schoonderwoerd, medeoprichter én partner van Mogelijk, waarom zij buitenreclame hebben ingezet en hoe dit is bevallen. Ondernemers met een financieringsbehoefte bereiken en hen laten converteren naar een aanvraag. Dat is het...

Naamsbekendheid is een groot goed. Wanneer je bedrijfs- of merknaam bij je doelgroep bekend is, is de kans groter dat zij kiezen voor jouw dienst of product. Het is dan ook niet gek dat het generen van naamsbekendheid een veel voorkomende marketingdoelstelling is. Door middel van Digital out of Home-reclame...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Bereik maakt een data gedreven campagne nu voor elke ondernemer bereikbaar. Door HTML5 toe te passen op digitale reclameschermen krijgen adverteerders nieuwe mogelijkheden om advertenties nog slimmer en effectiever in te zetten. HTML5 maakt het mogelijk om real-time data te koppelen aan een advertentie...

In deze vreemde tijden ontstaan er mooie initiatieven. Door heel Nederland biedt men steun aan elkaar en wordt een helpende hand geboden. Verschillende ondernemers hebben het zwaar en mensen met een vitaal beroep werken hard aan herstel. Meer dan ooit geldt: samen staan we sterk! Met een hoog bereik, groot...

In de gemeente Lansingerland zijn twee nieuwe digitale billboards beschikbaar van 8 M². De digitale schermen van Bereik zijn vandaag in werking getreden. Met de plaatsing van twee extra schermen in de gemeente Lansingerland zet Bereik de teller nu op vier. Al eerder plaatste Bereik digitale billboards in de gemeente Lansingerland....

Een effectieve reclamecampagne, dat willen we allemaal wel! Op de digitale billboards van Bereik draaien verschillende effectieve reclamecampagnes, maar hoe komen deze campagnes tot stand? We vertellen graag waar je op moet letten bij het creëren van een effectieve reclamecampagne in de wereld van de buitenreclame. Het belangrijkste onderdeel is je...

Afgelopen weekend maakte de Nederlandse regering extra maatregelen bekend om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te beperken. Gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn onze hoogste prioriteit. Bereik past haar interne werkzaamheden aan om te voldoen aan de extra maatregelen. Wel doen wij er alles aan om...

Wil jij de maximale aandacht trekken voor je bedrijf en een zo groot mogelijk deel van je doelgroep bereiken? Dan is het verstandig om een zo compleet mogelijke mediamix in te zetten. Een mediamix bereik je door via verschillende mediatypes je boodschap te verkondigen. Dit kunnen zowel online- als offlinekanalen...

In de gemeente Purmerend zijn vijf nieuwe digitale billboards beschikbaar van 8M². De LED schermen van Bereik zijn vandaag in werking getreden. Bereik, Digital Out Of Home (DOOH), heeft de billboard locaties reeds overgenomen van JCDecaux. Na overname zijn de billboards gedigitaliseerd. De nieuwe LED schermen zijn terug te vinden op strategische...

[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Wil jij werken voor een dynamisch en jong bedrijf dat volop in ontwikkeling is en heb jij graag een aandeel in het verder laten groeien van onze organisatie? Zie jij niet alleen kansen maar benut je ze ook? Dan zijn wij op zoek...