Een effectieve reclamecampagne opzetten? Hier moet je op letten!
Een effectieve reclamecampagne

EEN EFFECTIEVE RECLAMECAMPAGNE OPZETTEN? HIER MOET JE OP LETTEN!

Een effectieve reclamecampagne, dat willen we allemaal wel! Op de digitale billboards van Bereik draaien verschillende effectieve reclamecampagnes, maar hoe komen deze campagnes tot stand? We vertellen graag waar je op moet letten bij het creëren van een effectieve reclamecampagne in de wereld van de buitenreclame.

Het belangrijkste onderdeel is je doelstelling. Wanneer het doel van je campagne duidelijk is, kun je gaan bouwen aan een effectieve reclamecampagne. Bij elke stap dien je het einddoel in gedachten te houden.

De Juiste boodschap

De eerste stap, na het opstellen van een doelstelling, is het formuleren van je boodschap. Benadruk hierbij de voordelen van jouw dienst of product. Laat de lezer een gevoel opwekken van: “hé, wat handig” of “Ja, dat wil ik”. Zorg dat een (potentiële) klant zich begrepen voelt.

Met een omloopsnelheid van zeven seconden komt jouw reclame-uiting iedere twee minuten een keer voorbij. Bij tijdelijke acties zelfs twee keer. Als je in één oogopslag weet wat de reclame-uiting als boodschap heeft en onthoud, zit je goed.

Om een boodschap van een reclame-uiting in een paar seconden helder te krijgen, moet de uiting hoe dan ook:

  • duidelijk zijn
  • aantrekkelijk zijn
  • laten zien wie de boodschap overbrengt
  • tonen hoe een passant iets met de boodschap kan doen


Deze punten komen samen in het ontwerp van een reclame-uiting.

HET ONTWERP VAN EEN RECLAME-UITING

Het lezen van jouw boodschap mag niet te veel inspanning vragen van een voorbijganger. Wees daarom kort en bondig. Gebruik bijvoorbeeld een verkoopstimulerende tekst of slogan.

Steek je boodschap in een aantrekkelijk jasje. Gebruik kleuren uit je huisstijl voor een herkenbaar beeld en laat je logo terugkomen in het ontwerp. Zorg wel dat het kleurgebruik op elkaar is afgestemd. De boodschap moet leesbaar blijven. Vul je uiting aan met een aansluitende of sfeer scheppende illustratie.

  • Gebruik maximaal 20% wit in je uiting. Digitale billboards maken gebruik van LED licht. Wanneer er te veel wit LED licht aanwezig is, kan de uiting te fel worden. Daarbij zorgt te veel wit ervoor dat het contrast met andere kleuren wegvalt. Hierdoor zullen passanten minder snel geneigd zijn om naar je uiting te kijken en de boodschap in zich op te nemen.
  • De letterhoogte keer 300 bepaalt de leesafstand. Letters van tien centimeter hoog zijn dus tot circa dertig meter leesbaar.


Check de effectiviteit van je uiting voor livegang. Draagt de boodschap bij aan je doelstelling? Weet een ander in een paar seconde wat de boodschap is en van wie de boodschap komt? Dan zit je goed!

EEN EFFECTIEVE RECLAMECAMPAGNE MET BEREIK

Geen grafisch vormgever in de buurt of iemand die mee kan denken over de formulering van jouw boodschap? Bij Bereik beschikken we over ontwerpers die weten hoe ze effectief campagnemateriaal moeten ontwerpen voor de verschillende billboards van Bereik. Aansluitend op jouw huisstijl, wensen en doelstelling maken zij binnen no-time een uiting.

Een effectieve reclamecampagne opzetten met Bereik? Neem contact op via 010-503 00 29 of vul ons contactformulier in.

Zin in Meer inspiratie?