Wordt top of mind bij je doelgroep met deze 5 tips!
Adverteren in Barendrecht - Dierensteinweg

Wordt top of mind bij je doelgroep met deze 5 tips!

Ondanks dat iedereen in de regio jouw bedrijf misschien al lang kent, is het belangrijk om ook altijd top of mind te blijven. Je wilt natuurlijk dat iemand altijd als eerste aan jouw bedrijf denkt wanneer ze een bepaald product of bepaalde dienst overwegen. Top of mind gaat samen met brand awareness. Bij brand awareness gaat het erom dat mensen jouw bedrijf herkennen onder diverse omstandigheden. Wanneer je direct wordt genoemd door iemand wanneer het over een product of dienst gaat die jij levert, dan ben je top of mind. In deze blog vertellen we je graag meer over brand awareness marketing en geven we tips hoe jij met je bedrijf top of mind kunt worden in jouw regio.

Awareness marketing

Het is belangrijk voor een bedrijf om continue zichtbaar te zijn voor de doelgroep. Er komt vanzelf een moment dat een (potentiële) klant jouw dienst of product nodig heeft. Door continue te adverteren zorg je ervoor dat je top of mind blijft bij de doelgroep. Wel is het belangrijk om de doelgroep te voorzien van relevante content verspreid via meerdere marketingkanalen. Denk bijvoorbeeld aan het communiceren van een probleem in combinatie met een oplossing. Zo weet de doelgroep dat ze bij jou dienst of product aan het juiste adres zijn. 

5 tips om top of mind awareness te bereiken

Er zijn diverse manieren om top of mind awareness te bereiken. Wij geven je 5 tips die je eenvoudig kunt toepassen in je marketingstrategie.

  1. Achterhaal je USP (unique selling point)

Achterhaal wat jouw bedrijf zo bijzonder maakt. Is het een nichemarkt? Of lever je een buitengewone service? Of heb je een specifiek product of unieke dienst? Breng dit over aan de potentiële klanten. Zorg dat ze dit gemakkelijk kunnen onthouden.

  1. Blijf zichtbaar voor publiek

Wanneer je echt top of mind wilt worden is het belangrijk om altijd in beeld te blijven van je doelgroep. Adverteer regelmatig op social media, maar vergeet ook vooral je buitenreclame niet. Adverteer in jouw regio langs de snelweg of een andere publieke ruimte. Ondanks mensen je bedrijf al kennen is het belangrijk om in beeld te blijven bij je doelgroep. Alleen zo zorg je ervoor dat je top of mind blijft.

  1. Wees herkenbaar & consequent

Om top of mind te worden is het belangrijk om herkenbaar en consequent met je huisstijl om te gaan. Zorg dat je logo altijd duidelijk zichtbaar is en gebruik bijvoorbeeld je slogan zoveel mogelijk. Door de herkenbaarheid van je reclame-uitingen zal het publiek aan je bedrijf denken.

  1. Wees eerlijk en transparant

Vandaag de dag heb je overal reclame, zowel online als offline. Hierdoor wordt het voor bedrijven steeds lastiger om op te vallen en onderscheidend te zijn. Daarom is het belangrijk om altijd eerlijk en transparant te zijn, zodat het publiek ziet wie het bedrijf daadwerkelijk is.

  1. Kies de juiste media

Nu we meer inzicht hebben in de inhoud van de boodschap is het medium waarmee je deze gaat verkondigen net zo belangrijk. Vraag jezelf eens af, ‘welke type media kan mij helpen het gewenste bereik te realiseren?’. Dit kan vanalles zijn. Mond tot mond reclame en vooral veel vertellen kan bijvoorbeeld een bijdrage leveren.

Ook top of mind bij je (potentiële) klanten blijven?

Wil je top of mind blijven bij je huidige klanten en worden bij nieuwe klanten? Dan mag digital out of home reclame niet ontbreken aan de marketingstrategie. Bouw met jouw organisatie aan een duurzame relatie met jouw doelgroep en maak écht impact! Samen met Bereik kun je jouw campagne naar een hoger niveau brengen en jouw doelen realiseren. Wil je gebruik maken van out of home reclame? Bekijk onze locaties of neem contact met ons op. 

Meest gestelde vragen:

Wanneer iemand nadenkt over een bepaald product of bepaalde dienst wil je dat de consument als eerste aan jouw merk of bedrijf denkt. Dit noemen ze binnen de marketing top of mind.

Je blijft bij de consument top of mind wanneer je regelmatig en consequent adverteert. Denk hierbij niet alleen aan adverteren via internet, ook digitale reclameborden langs de snelweg of andere openbare wegen spelen een belangrijke rol voor je brand awareness.

 

Brand awareness wordt ook wel merkbekendheid genoemd. Hierbij gaat het om de herkenning van een merk onder diverse omstandigheden. Het is voor een bedrijf belangrijk dat hun merk wordt herkent, omdat dit bepalend is voor de mate van succes voor de organisatie.

Brand awareness is van groot belang. Je wilt zichtbaar zijn en jouw doelgroep moet letterlijk niet om je heen kunnen. Door top of mind te zijn en constant onder de aandacht van jouw potentiële klant te zijn, heb je een klantvriendelijke manier van verkopen. De klant komt nu immers naar jou toe omdat ze je leuk zijn gaan vinden; de fundering voor een sterk merk.

Brand awareness creëer je niet zomaar. Het is namelijk een continu proces om onder de aandacht van jouw doelgroep te blijven. Daarom is het belangrijk om als bedrijf actief te blijven adverteren zowel online als offline. Een digitaal reclamebord langs de snelweg kan bijvoorbeeld een online campagne versterken. Door je bedrijf op diverse plekken te promoten bouw je aan een duurzame relatie met jouw doelgroep.