Hoe bereik je je doelgroep?
Wanneer komt mijn boodschap aan bij de doelgroep

Hoe bereik je je doelgroep?

Met de inzet van diverse reclame-uitingen proberen ondernemers hun doelgroep te bereiken. Met een interessante, aantrekkelijke of een inspirerende boodschap richt je je op de doelgroep om naamsbekendheid te vergroten, verkopen te verhogen of om nieuw personeel aan te trekken. Maar hoe bereik je je doelgroep nu het beste? Daar vertellen we je in deze blog graag meer over.

Bereik is expert op het gebied van buitenreclame. Hoe en wanneer een boodschap aankomt bij de doelgroep is afhankelijk van een aantal factoren. Zo reageert elke doelgroep anders op een reclame-uiting, is elk communicatiemiddel anders en hangt het af van je boodschap en het moment van communiceren. De vraag hoe bereik ik mijn doelgroep is dus niet zo eenvoudig te beantwoorden. Wel kunnen we je op weg helpen met een aantal factoren waar je rekening mee kunt houden. Deze factoren heb je zelf in de hand om je doelgroep te bereiken. Zeker als het gaat om de inzet van onze digitale billboards!

Mediamix en share of voice

Allereerst is het belangrijk om goed na te denken over welke verschillende kanalen je inzet om je boodschap mee te verkondigen. Dit kunnen zowel online- als offline kanalen zijn. De kunst is om je mediamix zo samen te stellen dat het aansluit bij jouw doelgroep en hen bereikt op de plekken waar zij aanwezig zijn.

Zo zorg je ervoor dat jouw doelgroep je overal tegenkomt, je werkt ook toe aan het beoogde ‘share of voice’. Dit is de verhouding tussen je eigen communicatie investeringen en de investeringen van je concurrenten. In hoeverre richt jij je in dezelfde periode, via dezelfde media op dezelfde doelgroep als je concurrent? Probeer je hierin te onderscheiden

Wanneer komt mijn boodschap aan - Alphen

Een effectieve reclame

Heb je de juiste mediamix gekozen? Dan is het tijd om een effectieve reclamecampagne te maken. Denk na over de juiste boodschap en het ontwerp. Stem dit af op je doelgroep en de verschillende kanalen waarover je de boodschap verspreid. Het beste is om altijd één boodschap per reclame-uiting te verkondigen. Zo houdt je het overzichtelijk, maak je het aantrekkelijk en zorg je ervoor dat de boodschap beter onthouden wordt. Alleen zo kun je jouw doelgroep bereiken.

Wil je toch meer informatie kwijt? Dan is het beter om deze informatie te verdelen over diverse reclame-uitingen. Met een digitaal billboard van Bereik is het mogelijk om deze verschillende uitingen in een bepaalde volgorde of bepaalde tijd te tonen. Zo blijf je langdurig onder de aandacht en gaat je uiting ook niet vervelen of irriteren bij de doelgroep.

Wist je dat je bij Bereik ook terecht kunt voor het ontwerp van een effectieve reclame-uiting. Schakel hiervoor onze speciale ontwerpservice in. Onze grafisch vormgever gaat dan graag met jou aan de slag. Samen maken jullie doeltreffend materiaal, dat in lijn is met jouw marketing- en communicatiedoelstelling. Natuurlijk is het ook mogelijk om je eigen advertentie aan te leveren.

Wear in, wear out

Denk goed na over hoe lang en hoe vaak je een boodschap wilt tonen aan je doelgroep. Met onze digitale billboards kun je de reclame-uiting altijd op het juiste moment tonen. Een reclame over een barbecue wil je alleen op dagen met mooi weer tonen, terwijl een reclame voor paraplu’s effectiever is met slechter weer. Op deze manier kun je de doelgroep op het juiste moment bereiken. Natuurlijk kun je ook een reclame-uiting alleen in de ochtend of avond vertonen.

Volgens het wear in principe bereikt je communicatie-uiting pas haar maximale effect nadat je doelgroep er aan gewend is geraakt. Wanneer een uiting te lang wordt verkondigd, levert dit de boodschap slijtage op (wear out). Zo nu en dan je reclame-uiting een kleine twist geven, kan dus geen kwaad. Bij het gebruik van de digitale billboards van Bereik kun je ook eenvoudig je reclame-uiting aanpassen, zodat je aantrekkelijk blijft bij je doelgroep.

Kortom, denk goed na over de verschillende locaties waar jij je doelgroep kunt bereiken. Zorg voor een passende reclame-uiting met een gemakkelijk te onthouden boodschap die je indien nodig ook af en toe eens aanpast.

Mijn doelgroep bereiken via digitale buitenreclame

Nieuwsgierig geworden naar hoe je je doelgroep het beste kunt bereiken? Of weet jij al hoe je je doelgroep wilt bereiken met digitale buitenreclame? Dan ben je bij Bereik aan het juiste adres. Digitale buitenreclame is een uitstekende aanvulling op je mediamix.

Onze specialisten denken graag met je mee over de mogelijkheden van buitenreclame. Daarbij houden we rekening met je onderneming, doelgroep en doelstelling. Onze digitale billboards staan op diverse plekken in Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Zeeland. Ook behoort adverteren langs de snelweg tot de mogelijkheden. Kortom: met ons netwerk van ruim 95 digitale billboards zijn er altijd wel plaatsen waarmee jij jouw doelgroep kan bereiken. 

Benieuwd wat digitale buitenreclame voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact met ons op via ons contactformulier, info@bereik.nl of 010 – 503 00 29 en dan helpen we je graag verder.

Ook interessesant?