Wanneer bereik ik mijn doelgroep?
Wanneer komt mijn boodschap aan - Barendrecht

Wanneer bereik ik mijn doelgroep?

Door de inzet van verschillende reclame-uitingen proberen ondernemers hun doelgroep te bereiken. Met een interessante, aantrekkelijke of inspirerende boodschap richt jij je op (potentiële) klanten om je naamsbekendheid te vergroten, je verkopen te verhogen of om nieuw personeel aan te trekken. Maar wanneer komt jouw boodschap aan bij je doelgroep? Daar vertellen we je graag meer over.

Hoe en wanneer een boodschap aankomt is afhankelijk van verschillende factoren. Zo reageert elke doelgroep anders op een reclame-uiting, is elk communicatiemedium anders en hangt het af van je boodschap en het moment van communiceren.

De vraag wanneer je boodschap aankomt bij je doelgroep is dus niet zo eenvoudig te beantwoorden. Wel kunnen we je op weg helpen met een aantal factoren waar je rekening mee kunt houden én die je zelf in de hand hebt bij het bereiken van jouw doelgroep, zeker als het gaat om de inzet van onze digitale billboards.

Mediamix en share of voice

Denk goed na over welke verschillende kanalen je inzet om je boodschap mee te verkondigen. Dit kunnen zowel online- als offlinekanalen zijn. De kunst is om een mooie mediamix samen te stellen die aansluit bij jouw doelgroep en hen bereikt op de plekken waar zij aanwezig zijn.

Zo zorg je er niet alleen voor dat jouw doelgroep je overal tegenkomt, je werkt ook toe aan het beoogde ‘share of voice’. Dit is de verhouding tussen je eigen communicatie investeringen en de investeringen van je concurrenten. In hoeverre richt jij je in dezelfde periode, via dezelfde media op dezelfde doelgroep als je concurrent? Probeer je hierin te onderscheiden.

Wanneer komt mijn boodschap aan - Alphen

Een effectieve reclame

Heb je de juiste mediamix gekozen? Dan is het tijd om een effectieve reclamecampagne te (laten) maken. Denk na over de juiste boodschap en het ontwerp. Stem dit af op je doelgroep en de verschillende kanalen waarover dit wordt verspreid.

Wij raden aan om altijd één boodschap per reclame-uiting te verkondigen. Zo houdt je de uiting overzichtelijk, aantrekkelijk en is het beter te onthouden.

Wil je toch meer informatie kwijt? Verdeel deze informatie dan over verschillende uitingen en toon deze een bepaalde tijd. Zo blijf je langdurig onder de aandacht en gaat je uiting ook niet vervelen of irriteren. 

Wear in, wear out

Denk goed na over hoe lang en hoe vaak je een boodschap wil tonen aan je doelgroep. Het is namelijk belangrijk om je uiting een juiste periode onder de aandacht te brengen.

Volgens het wear in principe bereikt je communicatie-uiting pas haar maximale effect nadat je doelgroep er aan gewend is geraakt. Wanneer een uiting te lang wordt verkondigd, levert dit de boodschap slijtage op (wear out).

Zo nu en dan je reclame-uiting een kleine twist geven, kan dus geen kwaad. Bij het gebruik van digitale buitenreclame kun je gemakkelijk je reclame-uiting aanpassen zodat hij aantrekkelijk blijft bij je doelgroep.

Kortom, denk goed na over de verschillende locaties waar jij je doelgroep kunt bereiken. Zorg voor een passende reclame-uiting met een gemakkelijk te onthouden boodschap die je zo nu en dan een keer aanpast.

Mijn doelgroep bereiken via digitale buitenreclame

Wil jij je doelgroep bereiken door middel van digitale buitenreclame? Digitale buitenreclame is een uitstekende aanvulling op je mediamix.

Bereik denkt graag met je mee over de mogelijkheden die het beste bij jouw onderneming, doelgroep en doelstelling passen. Met een netwerk van ruim 88 digitale billboards zijn er altijd wel digitale billboards waarmee jouw doelgroep kan worden bereikt.

Benieuwd wat digitale buitenreclame voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact met ons op via ons contactformulier, info@bereik.nl of 010 – 503 00 29 en dan helpen we je graag verder.

Meer klantverhalen lezen?