Bereik in gesprek met BLICK op onderwijs
Ontdek hoe BLICK op Onderwijs gebruikmaakt van de digitale billboards van Bereik en hiermee verschillende doelen realiseren. In dit klantverhaal deelt Wilma Lingen, HR Adviseur bij BLICK op Onderwijs, haar ervaringen met het team van Bereik en de impact van onze samenwerking op hun onderwijslandschap.
- 1.359.332 impressies
- Digitale Landscape Billboards
- Zichtbaarheid in de regio
Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.
- Provincie: Zuid-Holland
- 1.359.332 Impressies per week
- Digitale Landscape Billboards
BLICK op Onderwijs is direct in contact gekomen met een aantal van onze billboards en zag hierin potentie: “Op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de bewustwording van ons onderwijsaanbod te vergroten, kwamen we in contact met Bereik,” deelt Wilma. “We zagen jullie borden langs de weg en besloten telefonisch contact te zoeken en een afspraak te maken.”
Het doel van de digitale campagne
De digitale campagne is ingezet voor verschillende doeleinden: “Zichtbaar zijn in de regio en onderscheidend zijn, dat is de wens van BLICK op onderwijs,” legt Wilma uit. “Jullie borden lenen zich daar uitstekend voor.”
“Mensen melden dat ze de vacature hebben gezien op de borden en de vacatures worden vervuld.”
Resultaten en impact
“We merken dat we goed zichtbaar zijn,” zegt Wilma. “Mensen melden dat ze de vacature hebben gezien op de borden en de vacatures worden vervuld. Helaas is het bijna onmogelijk om dit meetbaar te maken met harde cijfers en zie je dit niet terug in het aantal websitebezoekers.
Een mooie bijkomstigheid is dat deze digitale billboard campagne bijdraagt aan het vergroten van de naamsbekendheid: “Ja, de naam BLICK op onderwijs was 4 jaar geleden in de regio nog niet zo’n bekend beeldmerk als nu,” voegt ze toe. “Adverteren op de digitale borden draagt hieraan bij.”
Reacties
“We krijgen regelmatig positieve reacties,” deelt Wilma. “De enige negatieve reacties die wij krijgen hebben te maken met het financiĆ«le beeld dat men heeft van deze digitale buitenreclame.ā



Samenwerking met Bereik
“Heel goed,” zegt Wilma over de samenwerking met Bereik. “Er wordt direct gereageerd op vragen, de adviezen zijn goed en de ontwerpen zijn mooi en helder en voor meerdere doeleinden bruikbaar.”
Hogere attentiewaarde door wisselende uitingen
“Regelmatig wisselen wij tussen verschillende uitingen om zo de attentiewaarde hoog te houden,” antwoordt Wilma op de vraag of zij gebruik maken van deze mogelijkheid. “Omdat we op meerdere scholen binnen ons bestuur vacatures hebben of er is op 1 van de scholen open dag, dan gebruiken we ook meerdere uitingen tegelijk.”
Tips of feedback voor Bereik
“Blijf scherp in het prijsaanbod,” adviseert Wilma. “De resultaten van digitale billboardsreclame zijn moeilijk tot niet meetbaar. Het is daarom belangrijk om een scherp prijsaanbod te doen zodat dit een aantrekkelijke optie blijft om mee te nemen in een marketingmix. Ook maakt dit het een stuk gemakkelijker om de desbetreffende personen of het bestuur te overtuigen om deze manier van adverteren mee te nemen in de plan van aanpak.ā
Het verhaal van BLICK op Onderwijs illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het onderwijs, maar benadrukt ook de waarde van een partnerschap met Bereik in het realiseren van (educatieve) doelen. Benieuwd naar wat Bereik voor jouw onderwijsinstelling kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop voor een op maat gemaakte samenwerking.
BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie
Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.
De droom om zichtbaar te zijn
āOnderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,ā vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. āDe borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.ā
Opvallen in de regio met ƩƩn krachtig beeld
De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. āIk ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met ƩƩn sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.ā
En dat werkte: āIk merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.ā
Snelle groei, sneller zelfstandig
āWekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regioās is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,ā zegt Marcel lachend.
Naamsbekendheid die blijft hangen
Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: āWat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.ā
Korte campagne, grote impact
Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. āEen korte maar krachtige campagne, met ƩƩn beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.ā
Inmiddels denkt hij al verder: āDe spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.ā
Een samenwerking met korte lijnen
De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. āIk heb ƩƩn vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.ā
Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk Ʃn het realiseren van zijn ondernemersdoelen.
Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.


