ADoptimizr: van lokale held tot regionale bekendheid

BEREIK IN GESPREK MET ADoptimizr

In het bruisende hart van Roosendaal ontmoeten we Bart van de Casteel, eigenaar van ADoptimizr, een bedrijf dat met veel passie en creativiteit de wereld van digitale buitenreclame betreedt. Bart vertelt ons hoe ze met Bereik in zee zijn gegaan en wat deze samenwerking hen heeft opgeleverd.

In de digitale buitenreclame wereld met Bart van de Casteel

Bart van de Casteel, eigenaar van ADoptimizr, is geen onbekende naam in de regio. We vroegen hem hoe ADoptimizr in aanraking kwam met de digitale buitenreclame van Bereik.

“Bij ADoptimizr zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om ons bedrijf regionaal op de kaart te zetten. Digitale buitenreclame leek ons een krachtig medium om een breder publiek te bereiken. Toen we ontdekten dat Bereik schermen in Roosendaal exploiteert, waren we meteen geïnteresseerd.” aldus Bart. Er is toen snel geschakeld en de eerste kennismaking werd een feit. 

de samenwerking met bereik

“We hebben contact opgenomen met Bereik omdat jullie schermen in Roosendaal hebben. Het voelde als een natuurlijke keuze om samen te werken met een partner die lokaal aanwezig is en dezelfde passie voor effectieve buitenreclame deelt” benadrukt Bart. Na de prettige kennismaking is er een plan op maat gemaakt en zijn ADoptimizr en Bereik een samenwerking met elkaar aangegaan.

Effect van digitale buitenreclame

Het doel van de campagne is vooral om een grotere naamsbekendheid te creëren onder de doelgroep. Bart verteld hier meer over: “Buiten het feit dat de campagne vooral bijdraagt aan het vergroten van onze naamsbekendheid, merken we ook dat we meer in the picture zijn bij klanten. Mensen herkennen mij van de uiting en we zien ook een stijging in het aantal websitebezoekers”.

“Buiten het feit dat de campagne vooral bijdraagt aan het vergroten van onze naamsbekendheid, merken we ook dat we meer in the picture zijn bij klanten. Mensen herkennen mij van de uiting en we zien ook een stijging in het aantal websitebezoekers.” – Bart van de Casteel

de mix tussen verschillende media

Bart verteld meer over de start van de campagne en hoe zij er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat de campagne steeds succesvoller is geworden: “De eerste keer was het alleen digitale buitenreclame. Nu zetten we ook lokaal social media ads in. Mensen zien onze boodschap op verschillende kanalen en we merken dat dit de herkenning aanzienlijk versterkt.” aldus Bart.

Positieve reacties

De campagnes van ADoptimizr leveren geregeld leuke reacties op: “We krijgen absoluut reacties op onze digitale buitenreclame! We hebben veel positieve reacties ontvangen zoals ‘Hé, jij staat toch op die schermen?’ Het is geweldig om te zien dat mensen onze boodschap oppikken.” verteld Bart.

terugblik op digitale buitenreclame

De succesvolle campagne van ADoptimizr heeft ervoor gezorgd dat Bart met een goed gevoel terugkijkt naar de digitale campagnes: “We hebben een zeer positieve ervaring opgedaan met digitale buitenreclame. De campagnes hebben niet alleen bekendheid gegenereerd maar hebben ook gezorgd voor een hoge mate van herkenbaarheid bij ons publiek.”

de samenwerking tussen adoptimizr en Bereik

Bart deelt zijn mening over de samenwerking met Bereik: “De samenwerking met Bereik is heel goed! Bereik reageert snel en denkt actief mee over de uiting. Het voelt echt als een partnerschap. Momenteel boeken wij onze campagnes in de vorm van een actiematige (kortlopende) overeenkomst. We evalueren constant deze campagnes en wellicht dat we in de toekomst wel voor een (langlopend) partnercontract gaan.’

In hoeverre maken jullie gebruik van wisselende uitingen?

Bij Bereik denken wij graag met onze klanten mee. Wij adviseren onze klanten dan ook om te wisselen van uiting. Zo zorg jij ervoor dat de je de awareness van jouw doelgroep niet verliest. ADoptimizr haakt hier goed op in en wisselt van uiting met bijvoorbeeld specifieke themadagen: “We maken zeker gebruik van het feit we van uiting kunnen wisselen! Bijvoorbeeld met carnaval, hadden we een speciale uiting en daarna schakelden we terug naar onze reguliere campagne.”

Hebben jullie nog tips voor Bereik?

Gezien feedback erg belangrijk is voor Bereik, sluiten we dit interview af met de vraag of Bereik nog iets kan verbeteren. Bart heeft geen kritiek, maar wel een leuke tip: “Plaats schermen op nog meer locaties, vooral in middelgrote steden. Dat zou fantastisch zijn!”

Gelukkig mag Bereik dit jaar 4 nieuwe gemeenten toevoegen aan haar media-aanbod en gaan we er dus voor zorgen dat de tip van Bart wordt opgevolgd. 

Het verhaal van ADoptimizr illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op (regionale) bekendheid, maar benadrukt ook de waarde van een samenwerking met Bereik in het realiseren van marketingdoelen. Benieuwd naar wat Bereik voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop voor een op maat gemaakte campagne.

 

Bekijk ook onze andere klantverhalen

Bereik in gesprek met Excelsior Rotterdam

Excelsior Rotterdam

Bereik in gesprek met Excelsior Rotterdam

Bekijk hier
Bereik in gesprek met Home of Recruitment

Home of Recruitment

Bereik in gesprek met Home of Recruitment

Bekijk hier
Bereik in gesprek met The Compound Gym

The Compound Gym

Bereik in gesprek met The Compound Gym

Bekijk hier