Is out of home reclame de meest effectieve manier van adverteren?

Is out of home reclame de meest effectieve manier van adverteren?

Reclame heb je in allerlei soorten. Voor een lokale bakker is een advertentie in een huis aan huis folder voldoende, terwijl een grote supermarktketen zich meer zal focussen op landelijke campagnes met daarin een goed afgestelde mediamix (radio, tv, DOOH en online). Maar wat is nou de meest effectieve manier van adverteren? De afgelopen 10 jaar is het reclamelandschap drastisch veranderd dankzij de economische groei, de toenemende vrije tijd en de explosieve stijging van het gebruik van abri’s, posters en (digitale) billboards. Hierdoor wordt de (potentiële) passant onopgemerkt gestuurd in zijn aankoopproces en voorzien van informatie.

Eenvoudig inspelen op locatie en omstandigheden

Bij out of home marketing (buitenreclame) gaat het vaak om plaatsen die in de openbare ruimte zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of waar veel passanten zijn. Kortom: out of home advertising is één van de meest ideale manieren om veel potentiële klanten te bereiken. Door out of home digitale reclameborden in te zetten krijg je de kans als ondernemer om in te spelen op weersomstandigheden, feestdagen en speciale acties. Perfect dus als jij meerdere keren per week van uiting wil veranderen. Een goed voorbeeld hiervan is een restaurant dat met verschillende dagmenu’s werkt. Waar maandag misschien de sushi centraal staat is dat op dinsdag weer de biefstuk. Met de traditionele manier van adverteren is dit niet mogelijk, maar via MijnBereik is jouw eigen uiting op elk moment van de dag aan te passen. Wanneer een boodschap op het juiste moment en op een strategische plek wordt geplaatst, is de kans groter dat dit zorgt voor een blijvende indruk. Ideaal dus om in te spelen op de behoefte van de klant.

Effectief adverteren in de marketingstrategie

Out of home reclame werd een lange tijd beschouwd als ‘extra’ en niet als iets primairs. Dit is inmiddels een achterhaald idee, want diverse onderzoeken tonen aan dat wanneer online campagnes worden gecombineerd met out of home marketing er meer verkopen worden gerealiseerd. Alleen al bij het moment van plaatsen is er berekend dat er 1,8% meer verkopen plaatsvinden. Na enkele weken is dit zelfs 3,5% meer! Out of home marketing is dus ideaal wanneer je op zoek bent naar meer conversies in uw marketingstrategie. Meer weten over hoe je maximale aandacht trekt? Lees dan meer over de inzet van een mediamix.

Welke advertentie is het meest effectief?

Het adverteren via DOOH (Digital Out Of Home) is enorm effectief, maar dan moet je dit wel op de juiste manier doen. Het is daarom belangrijk dat de boodschap die je wil uitdragen aan een aantal basiseisen voldoet:

  • Keep it short and simple (gebruik een korte, duidelijke tekst in de advertentie)
  • Gebruik een krachtig beeld
  • Gebruik geen QR-codes of telefoonnummers
  • Toon hoe een passant iets met de boodschap kan doen (Call to Action)
 

Door bovenstaande punten in je advertentie op te nemen is de advertentie overzichtelijk en breng je de intentie van jouw boodschap over. Hulp nodig met het maken van de juiste uiting? Uiteraard staan de medewerkers van Bereik klaar om je te helpen of te adviseren bij het maken van een passende en geschikte reclame-uiting. Onze ontwerpservice denkt graag met je mee en zorgt voor de meest effectieve advertentie.

Effectief werven van personeel

Nieuw personeel zoeken kan een flinke uitdaging zijn als werkgever. Door het toenemende personeelstekort en de stijging van vacatures in de meeste branches moet je als werkgever creatief worden om goed personeel te vinden (werving en selectie). Hoewel er een krapte is op de arbeidsmarkt, zijn er altijd mensen die werk zoeken (bewust en onbewust). Doordat wij al jarenlang ervaring hebben met vacatures op onze billboard weten wij precies waar de perfecte uiting aan moet voldoen. Hierdoor is de kans groot dat u binnen korte tijd meer sollicitaties ontvangt en de juiste sollicitant tegenover u heeft zitten tijdens een sollicitatiegesprek. Uit ervaring kunnen wij zeggen dat digitale buitenreclame een van de meest effectieve manieren van werven is. Voor meer informatie lees onze blog werving en selectie door middel van digitale buitenreclame.

Digital out of home is de oplossing

Wil jij bijvoorbeeld meer klanten werven of zoek je naar een effectieve manier om je bereik te vergroten? Dan is digital out of home advertising / reclame de oplossing. De meeste out of home advertising (of buitenreclame) is erop gericht om meer naamsbekendheid te genereren of een bepaalde campagne beter onder de aandacht van jouw doelgroep te brengen. Met digital out of home advertising / reclame kun je op een effectieve manier een grote groep mensen bereiken in een mum van tijd. Wil jij ook jouw bereik vergroten? Dan is digital out of home reclame dé perfecte manier om jouw campagne naar een hoger niveau te tillen. Bekijk hier onze out of home advertising locaties om te kijken welke locaties geschikt zijn voor jou óf neem contact met ons op. We denken graag met je mee!