Bereik

Kraker Trailers trekt nieuw personeel via digitale billboards in Terneuzen

Naamsbekendheid vergroten en nieuw personeel aantrekken. Dat was de reden voor Kraker Trailers om te adverteren op de digitale billboards van Bereik in de gemeente Terneuzen. Federica de Keijzer, medewerker Marketing en Communicatie bij Kraker Trailers, vertelt ons waarom en hoe zij dit hebben ingezet, maar ook in hoeverre de digitale buitenreclame campagne voor hen heeft gewerkt.

Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.

‘Bij Kraker Trailers waren we op zoek naar mogelijkheden om onze naamsbekendheid te vergroten en ons als werkgever op de kaart te zetten. In onze online zoektocht kwamen we Bereik tegen. Ook had ik in mijn netwerk iemand die al eens bij Bereik heeft geadverteerd. Zo kwamen we in contact,’ vertelt Federica.

Kraker Trailers adverteerde vier weken lang op twee digitale billboards in Terneuzen. Langs de Binnenvaartweg en de Guido Gezellestraat toonde de organisatie een uiting gericht op het werven van nieuw personeel. Federica vertelt dat ze op beide billboards wilde adverteren omdat deze beiden grenzen aan belangrijke punten in Terneuzen. ‘Zo probeerden we de bevolking in Terneuzen en omliggende dorpen aan te spreken’.

Het effect van de digitale buitenreclame campagne

‘Het effect van de digitale buitenreclame campagne op de billboards in Terneuzen kunnen we helaas niet exact meten, maar het gevoel zit zeker goed,’ geeft Federica aan. De reclame-uitingen liet Kraker Trailers ook op hun social media kanalen terugkomen. Daarnaast werd er een bedrijfsfilm gepubliceerd, waarin het bedrijf ook verwijst naar haar baanmogelijkheden.  

‘Na de start van de campagne zagen we in Google Analytics de paginabezoeken stijgen. Ook zijn er bij de HR-afdeling meer sollicitaties binnengekomen. De campagne heeft dus zeker bijgedragen aan onze naamsbekendheid en het aantrekken van nieuw personeel, wat onze doelen waren’.

‘Na de start van de campagne zagen we in Google Analytics de paginabezoeken stijgen. Ook zijn er bij de HR-afdeling meer sollicitaties binnengekomen. De campagne heeft dus zeker bijgedragen aan onze naamsbekendheid en het aantrekken van nieuw personeel, wat onze doelen waren’.

Inzet digitale billboards in de toekomst

‘Het was voor ons de eerste keer dat we op deze manier hebben geadverteerd. Voor ons was het dan ook een leerproces waarbij alles naar tevredenheid is verlopen,’ geeft Federica aan. De organisatie staat altijd open voor nieuwe collega’s die via de website werkenbijkrakertrailers.nl in contact kunnen komen, nu én in de toekomst. ‘Kraker Trailers heeft groeiambities. We voorspellen dat we in de toekomst zeker meer personeel nodig zullen hebben. De inzet van digitale buitenreclame hiervoor sluiten we dan ook niet uit en houden we in ons achterhoofd.’

Adverteren op de digitale billboards van Bereik

Ben jij net als Kraker Trailers op zoek naar een manier om de naamsbekendheid van je organisatie te vergroten, op zoek naar personeel of wil je een andere boodschap verspreiden? Bereik beschikt over een ruim netwerk aan digitale billboards. Van Hoorn tot Terneuzen, Roosendaal en Breda. We denken graag met je mee over hoe deze digitale billboards jouw organisatie verder kunnen helpen. Neem contact met ons op via: 010-503 00 29, info@bereik.nl of vul het contactformulier in.

Bekijk ook onze andere klantverhalen

Wilma_1200x630

BLICK op Onderwijs

Bereik in gesprek met BLICK op Onderwijs

Bekijk hier
MM 1200x675_Roelofvarendsveen

Money Management

Bereik in gesprek met Money Management

Bekijk hier
Kraker Trailers trekt nieuw personeel via digitale billboards in Terneuzen

BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie

Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.

De droom om zichtbaar te zijn

“Onderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,” vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. “De borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.”

Opvallen in de regio met één krachtig beeld

De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. “Ik ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met één sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.”

En dat werkte: “Ik merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.”

Snelle groei, sneller zelfstandig

“Wekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regio’s is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,” zegt Marcel lachend.

Naamsbekendheid die blijft hangen

Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: “Wat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.”

Korte campagne, grote impact

Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. “Een korte maar krachtige campagne, met één beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.”

Inmiddels denkt hij al verder: “De spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.”

Een samenwerking met korte lijnen

De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. “Ik heb één vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.”

Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk én het realiseren van zijn ondernemersdoelen.

Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.