Bereik

Lodewijk college feliciteert geslaagden via digitale billboards

Via een data gedreven campagne op onze digitale billboards in Terneuzen feliciteert het Lodewijk College haar geslaagde leerlingen. Benieuwd waarom de school hiervoor digitale buitenreclame inzet en hoe dit precies werkt?

Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.

In tijden van Corona gaat alles net wat anders, maar toch gaan veel dingen gewoon door. Zo zijn er ook dit jaar weer veel leerlingen van het Lodewijk College in Terneuzen geslaagd. Dit mag natuurlijk groots worden verkondigd en onder de aandacht worden gebracht. Daarom heeft het Lodewijk College er voor gekozen om de twee digitale billboards van Bereik in Terneuzen in te zetten.

ā€˜Het feit dat de leerlingen die geslaagd zijn op een groot billboard worden gefeliciteerd, is iets dat wordt onthouden door de leerlingen zelf maar ook door hun omgeving,’ geeft Peter Boone aan, sectordirecteur havo/vwo bij het Lodewijk College.

Leuke receaties

Ook vorig jaar gaf het Lodewijk Collega haar geslaagde leerlingen al een groot podium op de digitale billboards van Bereik. ā€˜We hebben hier toen veel leuke reacties op gehad. Omdat we de voornamen van de leerlingen toonden en hun gevolgde opleiding, hadden de uitingen een persoonlijk tintje. Mensen namen foto’s wanneer hun naam of de naam van een bekende in beeld kwam en deelde deze,’ vertelt Peter. ā€˜Dit is dan ook de reden waarom we dit jaar onze geslaagden weer via deze weg feliciteren’.

ā€˜Het feit dat de leerlingen die geslaagd zijn op een groot billboard worden gefeliciteerd, is iets dat wordt onthouden door de leerlingen zelf maar ook door hun omgeving’

Lodewijk College Terneuzen - Data gedreven campagne

Een data gedreven campagne

Bij een data gedreven campagne wordt er (real-time) data gekoppeld aan een advertentie op ƩƩn of meerdere digitale billboards. Zo heeft het Lodewijk College aan ons de voornamen en het opleidingsniveau van hun geslaagde leerlingen verstrekt. Door de toepassing van HTML-5 wordt op basis van deze data een uiting samengesteld.

Door voor HTML-5 te kiezen kunnen we grote lijsten met daarin de namen en de daarbij horende opleidingen inladen. De HTML-5 is zo geschreven dat hij enkele seconden voor hij op de schermen verschijnt de data selecteert en in de uiting verwerkt. Op die manier maak je ƩƩn keer de opmaak en bepaal je waar de dynamische informatie moet komen te staan en hoe het eruit moet zien.

Jouw boodschap op een digitaal billboard?

Wil jij net als het Lodewijk College een boodschap groots in beeld brengen bij je doelgroep? We denken graag met je mee over de verschillende mogelijkheden die het netwerk van Bereik te bieden heeft voor jouw organisatie.

Bekijk ook onze andere klantverhalen

Wilma_1200x630

BLICK op Onderwijs

Bereik in gesprek met BLICK op Onderwijs

Bekijk hier
MM 1200x675_Roelofvarendsveen

Money Management

Bereik in gesprek met Money Management

Bekijk hier
Lodewijk college feliciteert geslaagden via digitale billboards

BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie

Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.

De droom om zichtbaar te zijn

ā€œOnderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,ā€ vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. ā€œDe borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.ā€

Opvallen in de regio met ƩƩn krachtig beeld

De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. ā€œIk ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met ƩƩn sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.ā€

En dat werkte: ā€œIk merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.ā€

Snelle groei, sneller zelfstandig

ā€œWekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regio’s is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,ā€ zegt Marcel lachend.

Naamsbekendheid die blijft hangen

Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: ā€œWat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.ā€

Korte campagne, grote impact

Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. ā€œEen korte maar krachtige campagne, met ƩƩn beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.ā€

Inmiddels denkt hij al verder: ā€œDe spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.ā€

Een samenwerking met korte lijnen

De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. ā€œIk heb ƩƩn vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.ā€

Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk Ʃn het realiseren van zijn ondernemersdoelen.

Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.