Effectieve inzet van digitale buitenreclame voor Autobedrijf Kooiman
Autobedrijf Kooiman zet digitale buitenreclame in om haar organisatie zichtbaarheid te geven en om onder de aandacht te blijven op een manier dat voor hun het beste werkt. Susanne Kooiman vertelt ons waarom zij digitale buitenreclame hebben toegevoegd aan hun mediamix en waarom een data gedreven campagne voor hun werkt.
- 228.230 impressies
- Portraits
- Data gedreven campagne
Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.
- Locatie: Oud-Beijerland
- 228.230 Impressies per week
- Portrait
“We adverteren op drie digitale billboards in Oud-Beijerland, namelijk langs de Langeweg, de Randweg en bij Rotonde 2000. Omdat dit belangrijke toegangswegen zijn van Oud-Beijerland, ziet vrijwel iedereen wel eens een reclame-uiting van Autobedrijf Kooiman langskomen”
Onderdeel van de mediamix
āHet blijft beter hangen als een klant een actie of informatie op verschillende kanalen ziet terugkomen,ā geeft Susanne aan. āDit werkt twee kanten op. Het is een goede reminder en draagt bij aan de herkenning van ons bedrijfā. Bij Autobedrijf Kooiman is digitale buitenreclame dan ook onderdeel van hun mediamix. Naast de digitale billboards zetten ze onder andere e-mailmarketing en social media in. Daarnaast huren ze tijdens de Big Event van Opel A0 display in de gehele Hoekse Waard.
“āHet blijft beter hangen als een klant een actie of informatie op verschillende kanalen ziet terug komenāā
Data gedreven campagne | HTML5
Bereik heeft voor Autobedrijf Kooiman een data gedreven campagne gemaakt, op basis van HTML5. Deze campagne draait naast de standaard uitingen van het autobedrijf. HTML5 maakt het mogelijk om real-time data te koppelen aan een advertentie die op een digitaal billboard verschijnt. Autobedrijf Kooiman zet dit in om haar occasions onder de aandacht te brengen. Door een simpel online formulier in te vullen, zet een medewerker een occasion vanaf de website gemakkelijk op een digitaal billboard.
āDe HTML5 campagne zorgt er voor dat wij snel en gemakkelijk onze voorraad zichtbaarheid kunnen geven. Ook kunnen we de uiting gemakkelijk weer verwijderen wanneer de occasion is verkocht,ā geeft Susanne aan.
MIJN BEREIK
Als langdurige adverteerder bij Bereik heeft Autobedrijf Kooiman toegang tot MijnBereik. āVia MijnBereik is het gemakkelijk om je content te uploaden, te plannen en uiteraard weer te verwijderen. Wij doen dit bijvoorbeeld als er een actie van Opel is of als we een vacature onder de aandacht willen brengenā.
Susanne sluit af met aan te geven dat ze een goede samenwerking ervaart. āBereik denkt met ons mee en doet niet moeilijk als alles anders looptā. Ā
We helpen je graag gezien worden
Wil jij de aandacht van je doelgroep trekken door middel van digitale buitenreclame? We denken graag met je mee over een campagne die het beste bij jouw onderneming, boodschap en doelgroep past. Laat het ons weten via info@bereik.nl of bel naar: 010 503 00 29.
BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie
Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.
De droom om zichtbaar te zijn
āOnderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,ā vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. āDe borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.ā
Opvallen in de regio met ƩƩn krachtig beeld
De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. āIk ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met ƩƩn sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.ā
En dat werkte: āIk merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.ā
Snelle groei, sneller zelfstandig
āWekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regioās is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,ā zegt Marcel lachend.
Naamsbekendheid die blijft hangen
Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: āWat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.ā
Korte campagne, grote impact
Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. āEen korte maar krachtige campagne, met ƩƩn beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.ā
Inmiddels denkt hij al verder: āDe spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.ā
Een samenwerking met korte lijnen
De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. āIk heb ƩƩn vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.ā
Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk Ʃn het realiseren van zijn ondernemersdoelen.
Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.


