Lodewijk college feliciteert geslaagden via digitale billboards
Data gedreven campagne van Lodewijk College Terneuzen

Lodewijk college feliciteert geslaagden via digitale billboards

Via een data gedreven campagne op onze digitale billboards in Terneuzen feliciteert het Lodewijk College haar geslaagde leerlingen. Benieuwd waarom de school hiervoor digitale buitenreclame inzet en hoe dit precies werkt? Lees dan vooral verder.

In tijden van Corona gaat alles net wat anders, maar toch gaan veel dingen gewoon door. Zo zijn er ook dit jaar weer veel leerlingen van het Lodewijk College in Terneuzen geslaagd. Dit mag natuurlijk groots worden verkondigd en onder de aandacht worden gebracht. Daarom heeft het Lodewijk College er voor gekozen om de twee digitale billboards van Bereik in Terneuzen in te zetten.

‘Het feit dat de leerlingen die geslaagd zijn op een groot billboard worden gefeliciteerd, is iets dat wordt onthouden door de leerlingen zelf maar ook door hun omgeving,’ geeft Peter Boone aan, sectordirecteur havo/vwo bij het Lodewijk College.

Leuke reacties

Ook vorig jaar gaf het Lodewijk Collega haar geslaagde leerlingen al een groot podium op de digitale billboards van Bereik. ‘We hebben hier toen veel leuke reacties op gehad. Omdat we de voornamen van de leerlingen toonden en hun gevolgde opleiding, hadden de uitingen een persoonlijk tintje. Mensen namen foto’s wanneer hun naam of de naam van een bekende in beeld kwam en deelde deze,’ vertelt Peter. ‘Dit is dan ook de reden waarom we dit jaar onze geslaagden weer via deze weg feliciteren’.

Lodewijk College Terneuzen - Data gedreven campagne

Een data gedreven campagne

Bij een data gedreven campagne wordt er (real-time) data gekoppeld aan een advertentie op één of meerdere digitale billboards. Zo heeft het Lodewijk College aan ons de voornamen en het opleidingsniveau van hun geslaagde leerlingen verstrekt. Door de toepassing van HTML-5 wordt op basis van deze data een uiting samengesteld.

Door voor HTML-5 te kiezen kunnen we grote lijsten met daarin de namen en de daarbij horende opleidingen inladen. De HTML-5 is zo geschreven dat hij enkele seconden voor hij op de schermen verschijnt de data selecteert en in de uiting verwerkt. Op die manier maak je één keer de opmaak en bepaal je waar de dynamische informatie moet komen te staan en hoe het eruit moet zien.

Jouw boodschap op een digitaal billboard?

Wil jij net als het Lodewijk College een boodschap groots in beeld brengen bij je doelgroep? We denken graag met je mee over de verschillende mogelijkheden die het netwerk van Bereik te bieden heeft voor jouw organisatie

Meer klantverhalen lezen?