Bereik

Versluis versterkt haar merk in de regio

Versluis groothandel in verfbenodigdheden was al langer op zoek naar een medium met een groot lokaal bereik. Na jaren gebruik te hebben gemaakt van traditionele media, was het tijd voor iets nieuws. Zij hebben ervoor gekozen om de focus te leggen op de lokale impact van de digitale billboards van Bereik. Marjuul Oranje-Stekelenburg, marketing&communicatie medewerker bij Versluis paint & non-paint B.V, vertelt ons hoe zij dit doen en wat voor invloed dit heeft

Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.

Na diverse jaren met kortere campagnes via driehoeksborden en in het lokale weekblad geadverteerd te hebben, is de keuze gemaakt om van digitale billboard reclame gebruik te maken. ‘De driehoeksborden wilden weleens verkleuren. Zonde, want zo wil je liever
niet zichtbaar zijn.’ 

Er staan 3 digitale billboards op de randweg rondom Barendrecht, welke veel aandacht genereren wanneer je richting Versluis rijdt.
De medewerkers van Versluis passeren deze dagelijks en wisten zodoende hoe groot de lokale impact van deze billboards is. 
‘Het is makkelijker om uitingen te wisselen en het resultaat is blijvend fris.’ aldus Marjuul.

Doel van digitale buitenreclame

Versluis is gestart met het gebruik van digitale buitenreclame om meer naamsbekendheid te genereren. Men wist niet altijd dat Versluis naast een groothandel ook een winkel heeft voor particulieren en schilders, met alles wat je nodig hebt voor jouw verfklus. ‘Het is vooralsnog moeilijk te beoordelen of de nieuwe aanloop volledig aan de billboard reclame campagne te koppelen is. We zijn vanaf begin dit jaar gestart met de billboard reclame van Bereik. Daarnaast hebben we een redactioneel stuk en advertenties gehad in het regionale weekblad.
Ook maken we actiever gebruik van het LED bord aan ons eigen pand. De campagnes op de digitale billboards lopen pas sinds 2 maanden, maar tot zover zijn we zeker tevreden met het resultaat!.’ vertelt Marjuul.

‘Het is eenvoudig en zeer gebruiksvriendelijk om de uitingen te wisselen en dus makkelijk om tijdelijke acties uit te lichten’

Inspelen op het moment van de dag

‘We hebben al veel reacties gekregen op onze uitingen. We zijn gestart met het adverteren van de landelijke Sikkens verf campagne waarin korting gegeven werd op buitenlak. Daar zijn zeker klanten op afgekomen. Door middel van MijnBereik is het eenvoudig en zeer gebruiksvriendelijk om de uitingen te wisselen en dus makkelijk om tijdelijke acties uit te lichten. Het is daardoor ideaal om in te spelen op weersomstandigheden, speciale dagen of voordeelacties.’ sluit Marjuul af.

Doelgroep bereiken via digitale billboards?

Wil jij net als Versluis jouw lokale bereik vergroten? We helpen je graag gezien worden op één of meerdere van onze digitale billboards. Neem contact op door te bellen naar 010 – 503 00 29, te mailen naar info@bereik.nl of vul hier het contactformulier in.

Bekijk ook onze andere klantverhalen

Wilma_1200x630

BLICK op Onderwijs

Bereik in gesprek met BLICK op Onderwijs

Bekijk hier
MM 1200x675_Roelofvarendsveen

Money Management

Bereik in gesprek met Money Management

Bekijk hier
Versluis creëert lokale impact door middel van digitale billboard reclame

BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie

Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.

De droom om zichtbaar te zijn

“Onderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,” vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. “De borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.”

Opvallen in de regio met één krachtig beeld

De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. “Ik ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met één sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.”

En dat werkte: “Ik merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.”

Snelle groei, sneller zelfstandig

“Wekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regio’s is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,” zegt Marcel lachend.

Naamsbekendheid die blijft hangen

Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: “Wat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.”

Korte campagne, grote impact

Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. “Een korte maar krachtige campagne, met één beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.”

Inmiddels denkt hij al verder: “De spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.”

Een samenwerking met korte lijnen

De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. “Ik heb één vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.”

Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk én het realiseren van zijn ondernemersdoelen.

Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.