Bereik

Ford Wensveen vergroot naamsbekendheid met de inzet van digitale billboard reclame

De naamsbekendheid vergroten en het aantrekken van (potentiƫle) klanten. Ford Wensveen maakt gebruik van out of home marketing in de gemeente Alblasserdam (De Helling en Edisonweg) om deze doelen te realiseren. Nico Treure, eigenaar van Ford Wensveen, vertelt ons hoe de inzet van de digitale billboards hun marketingmix versterkt.

Benieuwd wat digitale zichtbaarheid voor jouw bedrijf kan betekenen?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten en laat je adviseren.

ā€˜Toen er een aantal jaren geleden digitale billboards in Alblasserdam werden geplaatst, hebben wij besloten hierop te adverteren. Vanzelfsprekend hebben we toen voor Bereik gekozen. Het eenvoudige systeem ā€˜MijnBereik’ waarmee we op ieder gewenst moment een andere uiting kunnen plaatsen, was voor ons doorslaggevend om deze samenwerking aan te gaan.’ Aldus Nico.

Het effect van de digitale billboard reclame

Door het gebruik van out of home marketing bereikt Ford Wensveen hun lokale doelgroep op verschillende manieren. ā€˜Met behulp van onze totale marketingmix hopen wij de eerste te zijn waar de (potentiĆ«le) klanten aan denken wanneer zij een aankoop of reparatie van een auto in overweging nemen. Ik twijfel er niet aan, dat de digitale billboard reclame een positieve bijdrage hebben geleverd aan onze naamsbekendheid. Door het gebruik van onze gevarieerde marketingmix is het overigens lastig te meten hoeveel elk van deze specifieke uitingen hieraan bijdraagt. Wel ontvangen wij veel positieve reacties van klanten die ons tegenkomen op de digitale billboards.’ vertelt Nico.

‘Het feit dat er direct geschakeld kan worden wanneer je in wil haken op bijvoorbeeld de weersomstandigheden of verkeersdrukte, maken mooie zaken mogelijk.’

Inspelen op het moment van de dag

Ford Wensveen gebruikt de digitale billboards regelmatig voor afwisselende uitingen. Deze uitingen worden vertoont op hun website, sociale media, e-mail marketing en de billboards van Bereik. Dit blijkt dan ook een uitstekende marketingmix. ā€˜De digitale billboards zijn 24/7 zichtbaar, ideaal dus voor het vertonen van een speciale aanbieding of tijdelijke boodschap. Bijvoorbeeld wanneer het tijd is voor een bandenwissel.’ aldus Nico.

Inzet digitale billboards in de toekomst

Ford Wensveen heeft goed gebruikgemaakt van de, door Bereik aangeleverde tipsĀ en tricks, voor het creĆ«ren van een krachtige en impactvolle uiting. ā€˜Bijvoorbeeld het feit dat je zo kort en krachtig mogelijk je boodschap moet overbrengen en dat enige beweging in de uiting de attentiewaarde verhoogd.’

Ook geeft Nico aan de samenwerking tussen hem en Bereik als prettig te ervaren. ā€˜Zij beschikken over veel kennis van zaken, die ik overigens fascinerend vind. Het feit dat er direct geschakeld kan worden wanneer je in wil haken op bijvoorbeeld de weersomstandigheden of verkeersdrukte (HTML5), maken mooie zaken mogelijk.’ sluit Nico af.

Naamsbekendheid vergroten via digitale billboards?

Wil jij net als Ford Wensveen de naamsbekendheid van je organisatie vergroten, (potentiĆ«le) klanten bereiken of wil je een andere boodschap verspreiden? Bereik beschikt over een ruimĀ netwerk aan digitale billboards. Van Hoorn tot Terneuzen, Roosendaal en Breda. We denken graag met je mee over hoe deze digitale billboards jouw organisatie verder kunnen helpen. Neem contact met ons op via: 010 – 503 00 29, info@bereik.nl of vul het contactformulierĀ in.

Bekijk ook onze andere klantverhalen

Wilma_1200x630

BLICK op Onderwijs

Bereik in gesprek met BLICK op Onderwijs

Bekijk hier
MM 1200x675_Roelofvarendsveen

Money Management

Bereik in gesprek met Money Management

Bekijk hier
Ford Wensveen vergroot naamsbekendheid met de inzet van digitale billboard reclame

BEREIK IN GESPREK MET Marcel hut fysiotherapie

Marcel Hut fysiotherapeut, Master manueel therapeut en kaakfysiotherapeut. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen bij uiteenlopende klachten. Sinds begin dit jaar doet hij dat niet alleen met kennis en toewijding, maar ook met een opvallende zichtbaarheid in de regio dankzij de digitale billboards van Bereik.

De droom om zichtbaar te zijn

ā€œOnderweg naar mijn praktijk kwam ik steeds langs die grote digitale borden van Bereik. Ik dacht dan: Hoe tof zou het zijn om daar ooit zelf te staan? Dat voelde bijna als een jongensdroom,ā€ vertelt Marcel. Toen hij in contact kwam met het team van Bereik, hoefde hij dan ook niet lang na te denken. ā€œDe borden spraken mij altijd al aan. En toen ik eenmaal wist dat het mogelijk was om daar als lokale ondernemer te staan, was ik meteen om.ā€

Opvallen in de regio met ƩƩn krachtig beeld

De campagne van Marcel had een duidelijk doel: zichtbaarheid en naamsbekendheid opbouwen in de regio. ā€œIk ben helemaal vanaf nul begonnen. En omdat ik mensen doorgaans maar een paar keer behandel, is het belangrijk om voortdurend nieuwe aanmeldingen te krijgen. Met ƩƩn sterk en herkenbaar campagnebeeld hebben we dat bereikt.ā€

En dat werkte: ā€œIk merk dat mensen mijn logo onthouden. Ze herkennen het. Zelfs andere bedrijven geven aan dat ze mijn campagne hebben gezien. Het billboard heeft me echt geholpen om mijn praktijk op de kaart te zetten.ā€

Snelle groei, sneller zelfstandig

ā€œWekelijks krijg ik nieuwe aanmeldingen van mensen die me voor het eerst via het billboard hebben gezien. Dankzij de zichtbaarheid via Bereik heb ik mijn doel bereikt: ik ben nu volledig zelfstandig. De enige reden dat ik nog niet ben uitgebreid naar andere regio’s is omdat ik het op dit moment zelf nog moet kunnen bijhouden,ā€ zegt Marcel lachend.

Naamsbekendheid die blijft hangen

Hoewel Marcel ook actief is met Google Ads en Instagram, is het effect van de digitale buitenreclame volgens hem uniek: ā€œWat opvalt is dat mensen na het zien van het billboard echt direct naar mijn website gaan. Het is alsof die campagne ze net dat extra zetje geeft om actie te ondernemen. De herkenbaarheid van mijn beeld en logo speelt daarin een grote rol.ā€

Korte campagne, grote impact

Voor deze eerste stap koos Marcel voor een actiematige overeenkomst met Bereik. ā€œEen korte maar krachtige campagne, met ƩƩn beeld. Dat was voor mij precies genoeg om snel zichtbaarheid op te bouwen. Ik had niet meer nodig om echt impact te maken.ā€

Inmiddels denkt hij al verder: ā€œDe spin-off is zó goed, dat ik nu zeker overweeg om een langdurige samenwerking aan te gaan. Minimaal een jaar. Ik geloof er echt in dat dit mij als kleine ondernemer verder kan helpen groeien.ā€

Een samenwerking met korte lijnen

De samenwerking met Bereik ervaart Marcel als persoonlijk en prettig. ā€œIk heb ƩƩn vast contactpersoon. Dat werkt snel, helder en professioneel. En dat is wat je als ondernemer nodig hebt. Geen gedoe, gewoon schakelen.ā€

Marcel Hut is specialist in fysiotherapie, manuele therapie en kaakfysiotherapie. Vanuit zijn praktijk in Bergschenhoek helpt hij dagelijks mensen met uiteenlopende klachten. Persoonlijke aandacht, vakkennis en herkenbaarheid staan daarbij centraal. Het verhaal van Marcel illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het vergroten van zijn zichtbaarheid in de regio, maar laat ook zien hoe een samenwerking met Bereik heeft bijgedragen aan het opbouwen van zijn praktijk Ʃn het realiseren van zijn ondernemersdoelen.

Benieuwd naar wat Bereik voor jouw praktijk of onderneming kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop en laat je adviseren.